با همکاری استانداری و شرکت نستله صورت گرفت؛

برگزاری سمینار مدیریت راهبردی منابع آب در قزوین

۱۳۹۵/۰۶/۰۸ - ۱۲:۰۶:۵۷
کد خبر: ۴۵۲۴۵۸
برگزاری سمینار مدیریت راهبردی منابع آب در قزوین
سمینار مدیریت راهبردی منابع آبی استان با همکاری مشترک استانداری و شرکت نستله در محل سالن جلسات باغستان جهادکشاورزی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، در نشستی میان استانداری قزوین و شرکت نستله در قالب سمینار طرفین درباره آب و مسائل مربوط به آن بحث و تبادل نظر کردند.

عباسعلی درافشانی معاون اقتصادی استانداری قزوین در این سمینار گفت: باتوجه به قرار گرفتن استان قزوین در اقلیم نیمه خشک این استان به صورت ذاتی با کمبود منابع آبی مواجه است.

درافشانی اظهار کرد: عملکردها نشان می دهد در استفاده بهینه از آب به عنوان منبع حیاتی تلاش و اقدامی صورت نگرفته و این درحالیست که آمارها و اطلاعات حاکی از آن است که آب در زندگی و اقتصاد  جوامع نقش و جایگاه موثر و انکارناپذیری دارد.

وی تاکید کرد: به صورت ذاتی استان قزوین با محدویت منابع آبی مواجه است که متاسفانه بهره برداری های بی رویه در حوزه های مختلف این موضوع را تشدید کرده است.

این مقام مسوول تصریح کرد: با توجه به معضلات و مشکلاتی که در حوزه آب ایجاد شده انتظار می رود برنامه های مشخصی برای مقابله با این آسیب ها پیش بینی و اجرایی شود.

درافشانی گفت: از سال93 اتاق فکر آب در استان به ریاست استاندار به عنوان نماینده حاکمیت و دستگاه های ذیربط در حوزه آب و کشاورزی، اقتصاد و صنعتی تشکیل شده که تصمیماتی نیز در جهت اصلاح روند گذشته گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 91درصد آب استان در حوزه کشاورزی استفاده می شود اضافه کرد: به علت حاصلخیز بودن دشت قزوین بیش از 90درصد از منابع آبی استان در حوزه کشاورزی استفاده شده و تنها 4درصد از این منابع در صنعت استفاده می شود.

معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: اتلاف آب در بخش کشاورزی هم در الگوی کشت و هم در روش های آبیاری بخش کشاورزی به خوبی مشهود است و در اغلب موارد ارزش افزوده ای که از محصولات بخش کشاورزی بدست می آید هیچ تناسبی با مقدار مصرف آب ندارد.

درافشانی با تاکید بر ساماندهی و مدیریت پساب بخش صنعت خاطرنشان کرد: باید مدیران دستگاه های اجرایی و واحدهای صنعتی برای مصرف آب در بخش های مرتبط برنامه رو به بهبود و مشخصی داشته و آنرا پیگیری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز