امروز رخ داد ؛

عزم جدی دولت در اتمام پروژه راه آهن ارومیه

۱۳۹۵/۰۶/۰۸ - ۱۳:۰۷:۴۲
کد خبر: ۴۵۲۵۳۲
عزم جدی دولت در اتمام پروژه راه آهن ارومیه
نصر: برای اتمام طرح راه آهن مراغه به ارومیه ۳هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ، داریوش نصر با اشاره به اینکه سفرهای استانی دولتمردان؛ یکی از دیدگاه های ارزشمند دولت تدبیر و امید است و این حرکت در راستای افزایش خدمت گذاری به مردم به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته اثر بخش بوده است، ادامه داد: برای اتمام طرح راه آهن مراغه به ارومیه ۳هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی در خصوص وضعیت راههای ارتباطی استان تصریح کرد: طول مرز آبی و خاکی استان با کشورهای همسایه مجموعا ۸۲۳ کیلومتر است که این استان با ۸ مرز بین المللی شامل ۶ مرز جاده ای یک مرز ریلی و یک مرز هوایی و ۵ بازارچه فعال مرزی دارای بیشترین گذرگاه های مشترک با کشورهای همسایه است.

نصر، طول بزرگراه های استان را ۲۷۹کیلومتر، طول راههای شریانی استان را۱۰۳۰ کیلومتر و طول راههای روستایی استان را نیز ۷۸۰۰کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت: استان آذربایجان‌غربی براساس طول کل راه‌های موجود در کشور رتبه ۱۰ می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین افزود: با توجه به آمار برخورداری آزادراه و بزرگراه نسبت به کل راه‌های موجود در استان رتبه ۲۲ کشور می‌باشد.

 نصر با بیان اینکه استان از نظر برخورداری راه‌های شریانی رتبه ۱۴ کشور را دارا است ادامه داد: با توجه به طول راه‌های موجود حداقل به رتبه ۱۰ باید کاهش یابد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه با توجه به موقعیت ویژه استان به عنوان دروازه اروپا ارتقا به رتبه ۸ کشوری امری اجتناب ناپذیر است افزود: باتوجه به این موضوع و نرخ افزایش رشد طول سالانه بزرگراه و آزادراه در کشور ۷٫۷ و آمار نرخ افزایش رشد سالانه طول راه‌های شریانی ۴٫۳ می‌باشد که تا سال ۱۴۰۰ طول بزرگراه و آزادراه جهت رسیدن به رتبه ۸ بایستی با آهنگ رشد سالیانه ۲۱٫۷ به ۱۱۰۵ کیلومتر و راه‌های شریانی با آهنگ رشد ۹ به ۱۸۸۱ کیلومتر ارتقا یابد.

نصر دلیل این امر را با متوسط رشد کشوری را جبران عقب افتادگی این استان و ارتقا به رتبه ۸ دانست.

 وی ادامه داد: در پایان سال ۱۴۰۰ جهت ارتقا به رتبه ۸ کشوری با فرض اینکه راه‌های سایر استان‌های کشور مطابق با آهنگ رشد متوسط کشوری توسعه یابد می‌بایستی ، ۱۱۰۵ کیلومتر آزادراه و بزرگراه و ۱۸۸۱ کیلومتر راه شریانی در استان احداث گردد.

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس آمار کشوری آهنگ نرخ رشد طول سالیانه راه‌های روستایی در بیشتر استانهای کشور در حدود ۴ است.

 داریوش نصر افزود: درصورت افزایش طول آسفالت راه روستایی ۵۰۱۴ کیلومتر در سال ۱۴۰۰ درصد آمار راه روستایی آسفالته به کل راههای روستایی به ۶۴ درصد افزایش می‌یابد.

رئیس شورای هماهنگی حمل و نقل استان در ادامه به وضعیت تصادفات استان اشاره کرد و گفت: استان آذربایجان غربی با رتبه ۳ معادل ۳۷٫۵درصد کاهش تصادفات در راههای روستایی در سه ماهه اول سال ۹۵ نسبت به سال گذشته بعداز استانهای زنجان و مرکزی را داراست.

وی تعداد متوفیات برون شهری استان آذربایجان غربی رتبه ۲۵ معادل ۸٫۲درصد (۹۲نفر سه ماهه اول ۹۵ و ۸۵نفر سه ماهه اول ۹۴) را دارا است.

نصر؛ رتبه استان در حوادث رانندگی را ۲۵ کشوری دانست و اجرای روکش آسفالت به میزان ۲۰۰ کیلومتر را در راههای اصلی و فرعی و روستایی را از جمله عملکرد شاخص مدیریت راهداری از ابتدای امسال برشمرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز