مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:

یکی از معضلات گردشگری قزوین نبود فضاهای اقامتی است

۱۳۹۵/۰۶/۰۸ - ۱۴:۲۱:۲۷
کد خبر: ۴۵۲۵۸۳
یکی از معضلات گردشگری قزوین نبود فضاهای اقامتی است
محمدعلی حضرتی ها گفت: استان قزوین ظرفیت های بسیاری در حوزه گردشگری دارد ولی یکی از معضلات در این زمینه همان نبود فضاهای اقامتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، محمدعلی حضرتی ها در مراسم افتتاح هتل دو ستاره راژیا که با حضور دکتر ملکی مشاور استاندار و مدیرکل حمایت از سرمایه گذاری استان، کشاورز رییس اتاق بازرگانی استان قزوین و جمعی از مدیران مراکز اقامتی برگزار شد اظهار کرد: از دیر باز کمبود فضاهای اقامتی در استان قزوین در همه سطوح چه برای مشتریان هتل های پنج و چهار ستاره و چه برای مسافرانی که از خدمات ساده تری استفاده می کنند به چشم می خورد.

حضرتی ها ادامه داد: با سیاستگذاری های حمایتی در کارگروه گردشگری استان و ستاد اقتصاد مقاومتی پس از بهره برداری از هتل صحرایی قصر آپادانا که با حضور استاندار و دکتر شیرکوند اردیبهشت امسال صورت پذیرفت در سال جاری نیز سه هتل دو تا چهار ستاره در قزوین گشایش می یابد.

وی تصریح کرد: همچنین دو هتل نیز با نوسازی و توسعه سطح خدمات خود را بالا می برند که امیدواریم با مشارکت ارزشمند بخش خصوصی و تامین نیاز اقامتی گردشگران بتوانیم گام مهمی در جذب مسافر و تقویت زیرساخت های گردشگری استان برداریم.

این مقام مسوول اذعان کرد: با توجه به هزینه بالا و گرانی زمین در قزوین که بخش مهم آورده سرمایه گذار را به خود اختصاص می دهد و دشواری هایی که سرمایه گذاران در مسیر اخذ مجوزها و پروانه ها با آن مواجه می شوند تغییر کاربری فضاهایی که قابلیت بهره برداری به عنوان اماکن اقامتی را دارند به طور جدی در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری دنبال می شود.

حضرتی ها اضافه کرد: آمادگی داریم با مالکان خانه هایی که به دلیل رکود نسبی بازار مسکن  سرمایه شان متوقف شده برای تبدیل به هتل آپارتمان همکاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: امیدواریم این رویکرد پیامدهای خوبی برای رشد صنعت گردشگری استان قزوین و ایجاد اشتغال به همراه داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به ضرورت حمایت از سرمایه‌ گذاران حوزه گردشگری اظهار کرد: سرمایه گذار هتل راژیا آقای کشاورز قاسمی از جمله افرادی هستند که توانستند با پیگیری و حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و دستگاه های متولی روند مطلوبی را در مسیر احداث این هتل طی کرده و بدون اتکا به منابع تسهیلاتی در کمتر از پنج ماه به نتیجه برسند.

حضرتی ها در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم قدم هایی که در حوزه گردشگری استان برداشته می شود مشکل فضاهای اقامتی را برای عموم گردشگران برطرف و زمینه مناسبی برای ایجاد فرصت های شغلی و سرمایه گذاری در استان ایجاد نماید.

گفتنی است هتل دو ستاره راژیا در زمینی به مساحت 1600مترمربع با زیربنای 1000متر مربع در قالب 25اتاق، 78تخت و تجهیزاتی نظیر رستوران، لاندری، لابی، آسانسور، اینترنت رایگان و ظرفیت اشتغالزایی برای 10نفر به بهره برداری رسیده و برای احداث آن اعتباری بالغ بر 15میلیارد ریال هزینه شده است.

این هتل در شهر قزوین، بلوار میرزا کوچک خان قبل از چهار راه نسیم شمال واقع شده و میزبان گردشگران و مسافران ورودی به استان خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز