استاندار گیلان: حراست چشم بینای مدیران ارشد است

۱۳۹۵/۰۶/۱۰ - ۱۷:۵۱:۴۳
کد خبر: ۴۵۳۵۷۴
استاندار گیلان: حراست چشم بینای مدیران ارشد است
استاندار عصر امروز در همایش سراسری مدیران کل حراست استانداری‌ها و سازمان‌های تابعه‌ی وزارت کشور که به میزبانی گیلان برگزار شد گفت: مدیران حراست ضمن دارا بودن ویژگی هایی از قبیل آگاهی، بصیرت و هوشیاری چشم بینای مدیران ارشد هستند و در جهت حفظ کرامت و ارزش های انسانی گام بر می دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در این همایش که با حضور مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز حراست وزارت کشور و  مدیران کل حراست استانداری ها و سازمان های تابعه وزارت کشور برگزارشد افزود: مأمن علویان و تشکیل سلسله آل بویه به عنوان نخستین حکومت شیعی و رشادت های میرزاکوچک جنگلی در زمان مشروطیت بخشی از سابقه ی درخشان تاریخی گیلان است.

وی خاطرنشان کرد: در دوران مبارزات انقلابی و دفاع مقدس نیز گیلان با تقدیم 8 هزار شهید سهم بسزایی در دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کرده که نشان از شهامت،شجاعت و آزادگی مردم این مرز و بوم است.

وی به همسایگی گیلان با 4 کشور حاشیه ی دریای خزر اشاره و اظهار داشت: در حال حاضر از نظر مسائل امنیتی، مرز های دریایی و زمینی گیلان در رتبه برتر کشور قرار دارد و جزء امن ترین استان ها هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به فعالیت های گسترده دولت تدبیر و امید تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ایجاد فضای امن و مناسب برای توسعه کشور اشاره کرد و گفت : باید تلاش کنیم در کنار توسعه به حفظ ارزش های انقلاب ، اخلاق ، نظام فرهنگی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا توجه داشته باشیم.

وی با قدردانی از تلاش های دکتر رحمانی فضلی و وزارت کشور به عنوان دستگاه برتر ملی در جشنواره شهید رجایی  افزود: از فرصتی که برای خدمت به مردم برای ما فراهم شده است در جهت رفع مشکلات معیشتی جامعه گام برداریم.

استاندار گیلان به حساسیت ویژه ی رهبر معظم انقلاب در مسائل اجتماعی کشور اشاره و تصریح کرد:  مسائل اجتماعی از مهم ترین مواردی است که مسوولان حراست با حفظ امنیت جامعه مانع از بهم ریختن اذهان عمومی می شوند.

وی بخش حراست را چشم بینای مدیران ارشد عنوان کرد و افزود: مدیران حراست ضمن دارا بودن ویژگی هایی از قبیل آگاهی، بصیرت و هوشیاری در جهت حفظ کرامت و ارزش های انسانی گام بر می دارند.

دکتر نجفی با بیان اینکه گیلان استانی است که همیشه به اندازه ی جمعیت خود مسافر دارد گفت: در برخی استانهای زائرپذیر سرانه ای تحت عنوان سرانه ی زیارت تعریف شده است اما برای استانهای گردشگرپذیری همچون گیلان سرانه ای درنظر گرفته نشده است.

وی تحول و رشد تمامی شاخص های گیلان در دولت یازدهم را جزء افتخارات بیان کرد و افزود: رتبه نخست کشور در زمینه بهبود فضای کسب و کار از سال 92 تا 94، کسب رتبه دوم کشوری افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و بهبود 15 پله ای نرخ بیکاری از رتبه 5 در سال 91 به رتبه 20 در سال 94 بخشی از توفیقات سه ساله دولت در این استان بوده است.

وی تصریح کرد: در تلاشیم بخشی از مسائل اشتغال استان را با رویکرد استفاده از فناوری های دانش بنیان و حمایت از فارغ التحصیلان مرتفع نماییم.

نماینده عالی دولت در گیلان به حضور قوی سرمایه گذاران در بخش های صنعتی،کشاورزی و گردشگری استان اشاره و خاطرنشان کرد: ستاد تسهیل سرمایه گذاری و نیز کارگروه رفع موانع تولید از ابتکارات گیلان بوده و توانستیم از فرصت سال اقتصاد مقاومتی بیشترین بهره را در برطرف کردن مشکلات تولیدکنندگان ببریم.

وی به دیگر خدمات دولت تدبیر و امید در گیلان اشاره کرد و افزود: ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر انزلی در سه سال گذشته از 7 میلیون تن به 11 میلیون تن رسیده است و با تکمیل مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی ظرفیت تخلیه و بارگیری تا 40 میلیون تن خواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این نشست گفت : شما مسوولان حراست با دقت نظر و تلاش خود مانع از نفوذ عوامل نفوذی و خرابکار میشوید در طول تاریخ دشمنان با نفوذ در بین خادمان نظام توانستند شهیدان رجایی و با هنر را به شهادت برسانند اما شما با همت و نگاه دقیق خود میتوانید نظام را در برابر افراد نفوذی حفظ کنید.

وی افزود : با انتخاب افراد شایسته ای که با استعداد و توانمند هستند میتوان مانع از نفوذ شد .

امام جمعه رشت تاکید کرد : دشمنان باید بدانند چشمان تیز بین سربازان گمنام امام زمان عج ناظر بر رفتارشان است.

نماینده ولی فقیه افزود :شما باید در حفظ و حراست نظام کوشا باشید و در بررسی گزارش ها نهایت دقت را داشته باشید چون گاهی اوقات برخی افراد تلاش می کنند با گزارشات نادرست به افراد کاردان آسیب برسانند.

آیت الله قربانی خاطر نشان کرد :در زمان طاغوت جامعه به ابتذال کشیده شده بود و با حرکت امام خمینی "ره "وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه به شرایط ایده آل رسید و اگر انقلاب اسلامی نبود چیزی از دین باقی نمی ماند.

نظر شما