بررسی تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۰۶/۱۱ - ۰۸:۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۵۳۶۹۶
بررسی تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری
با حضور معاون اجرایی رئیس جمهوری، میزان تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری بررسی و ارزیابی شد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛  در نشستی با حضور محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری،  میزان تحقق مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان چهارمحال و بختیاری بررسی و ارزیابی شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست گفت: دستاورد سفر رئیس جمهوری به این استان ۱۴ مصوبه بوده است.

قاسم سلیمانی، تکمیل و بهره برداری از جاده جایگزین کارون چهار را یکی از این مصوبات اعلام کرد و افزود: برای اجرای این پروژه یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۷۳۰ میلیارد ریال آن در دولت یازدهم بوده است.

وی اضافه کرد: ایجاد رشته گردشگری و صنایع دستی در دانشگاه شهرکرد از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهوری به چهارمحال و بختیاری بود که محقق شد.

سلیمانی، تبدیل کشاورزی سنتی به نوین را از دیگر مصوبات سفر هیأت دولت به چهارمحال و بختیاری اعلام کرد و گفت: در سال گذشته ۴۸ درصد زمین های کشاورزی استان تبدیل و این میزان تا پایان سال جاری به ۵۲ درصد می رسد.

وی ادامه داد: پروژه راه آهن اصفهان ـ شهرکرد ـ اهواز را توجیه دار ترین طرح ریلی کشور دانست و افزود: بهره برداری از این پروژه به عنوان یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور، نقش مهمی در توسعه صنعت حمل و نقل بار و مسافر در بخش ریلی و دستیابی سریع تر به شاخص های توسعه ای بخش های مختلف دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری به تردد روزانه ۲۲۰ هزار خودرو در محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری اشاره و اضافه کرد: این میزان تردد در پایان هفته به ۵۶۰ هزار خودرو و در زمان تعطیلات رسمی تا ۸۰۰ هزار خودرو افزایش می یابد.

سلیمانی ادامه داد: به همین منظور تصویب سند جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری باید در اولویت کاری هیأت دولت قرار داده شود.

وی، ایجاد اشتغال برای شش هزار نفر در حوزه صنایع دستی را از مصوبات سفر رئیس جمهوری به چهارمحال و بختیاری اعلام و اظهار کرد: از این میزان تا کنون سه هزار شغل محقق شده و برای تحقق مابقی آن به 8 هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات بانکی نیاز است.

سلیمانی، واگذاری مدیریت سد و نیرگاه کارون چهار به چهارمحال و بختیاری و تخصیص درصدی از درآمدهای منابع آبی به استان را از دیگر مصوبات سفر دکتر روحانی به بام ایران دانست و یادآور شد: این امر برای اجرای پروژه های آبخیزداری، آبخوان داری، جلوگیری از پر شدن سدها و حفظ منابع آب و خاک به تصویب رسید

وی گفت: البته طبق رایزنی های صورت گرفته، مدیریت سد و نیروگاه کوهرنگ نیز بایستی به این استان واگذار شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اجرای پروژه انتقال آب آشامیدنی و صنعت بن ـ شهرکرد ـ بروجن با نیاز اعتباری سه هزار میلیارد ریال جزو مصوبات سفر رئیس جمهوری و هیأت دولت به استان بوده که تاکنون برای اجرای آن ۳۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

سلیمانی افزود: با اجرای این پروژه کمبود آب ۵۲۰ هزار نفر از جمعیت چهارمحال و بختیاری و صنایع مستقر در مسیر رفع می شود.

وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته پروژه انتقال آب آشامیدنی و صنعت بن ـ شهرکرد ـ بروجن تا پایان سال ۱۳۹۶ بهره برداری خواهد شد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: اجرای طرح ونک و سد خرسان سه در شهرستان لردگان نیز که هر دو از مصوبات سفر دکتر روجانی به این استان بوده، با کمبود اعتبارات مورد نیاز مواجه است.

وی گفت: بهره برداری از فاز نخست فولاد چهارمحال و بختیاری با شش هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه تا پایان ماه جاری نیز از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم در این منطقه به شمار می رود.

سلیمانی به ۲۵ پروژه ورزشی مصوب سفر رئیس جمهوری به چهارمحال و بختیاری هم اشاره و اضافه کرد: از این تعداد تاکنون شش مورد بهره برداری و ۱۹ طرح در حال انجام می باشد.

وی افزود: قرار بود در سال گذشته ۱۴۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری از ۱۲ پروژه نیمه تمام ورزشی مصوب سفر رئیس جمهوری به چهارمحال و بختیاری اختصاص یابد که این امر تاکنون محقق نشده است.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، حضور در شورای اداری، دیدار با روستاییان و عشایر، نشست با علما و روحانیون، نشست با فعالان سیاسی و اقتصادی، نشست با بانوان و نشست با اصحاب رسانه از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون اجرایی و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و هیأت همراه به چهارمحال و بختیاری بود.

گفتنی است: سفر استانی حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت یازدهم به چهارمحال و بختیاری در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 15 و 16 مردادماه سال 1393 برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز