فرماندار محمودآباد:

تند باد در محمودآباد به ۵۰ واحد مسکونی آسیب رساند

۱۳۹۵/۰۶/۱۲ - ۱۴:۳۹:۱۸
کد خبر: ۴۵۴۱۴۷
تند باد در محمودآباد به ۵۰ واحد مسکونی آسیب رساند
فرماندار محمودآباد اعلام کرد تند باد بامداد جمعه مازندران به بیش از 50 واحد مسکونی در 9 روستای بخش مرکزی و سرخ رود خسارت وارد نموده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از محمودآباد؛ صبح امروز جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان محمودآباد به ریاست یحیی یوسف پور، فرماندار این شهرستان و با حضور اعضای این ستاد در محل فرمانداری تشکیل شد.

 یوسف پور طی سخنانی در این جلسه گفت: تند باد غرب مازندران که بیش از 90 کیلومتر در ساعت در محمودآباد سرعت داشت بر اثر واژگونی درختان و سقوط بر روی خطوط انتقال شبکه برق و پارگی سیم ها موجب قطعی برق در ساعات اولیه صبح در 5 روستای بخش مرکزی محمودآباد شده و بیش از 100 میلیون تومان خسارت به تاسیسات شرکت توزیع نیروی برق وارد نموده است.

وی از بین رفتن سقف و تاسیسات 35 واحد گلخانه ای و 2 واحد مرغداری و 2 واحد دامداری و همچنین آبگرفتگی 4 واحد شالیکوبی را از مهترین خسارت تند باد در حوزه جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: متاسفانه بر اثر این تند باد انبار شرکت تعاونی تولیدی روستای اورطشت از بخش سرخ رود که حاوی 10 تن کود اوره و 2 تن کود روی و 3 تن کود پتاس و 1 تن کود ماکرو بوده است از بین رفته است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان محمودآباد همچنین از خسارت 85% به طرحهای سالمسازی دریا در شهرستان محمودآباد خبر داد و گفت: مسافرانی که شب گذشته بمنظور استفاده از دریا در سواحل استقرار داشته اند به یکباره توسط این تند باد غافلگیر شده و در اثر واژگون شدن آلاچیق های ساحلی 5 نفر در ساحل پشت سپاه مصدوم شدند که توسط اورژانس 115 جهت درمان به بیمارستان شهدای محمودآباد انتقال داده شدند.

یوسف پور گفت: پس از وقوع تند باد بلافاصله یگان های امدادی اعم از آتش نشانی و هلال احمر و اورژانس به حالت آماده باش در آمده و از اولین ساعت صبح امروز 2 اکیپ اعم از کارشناسان بخشداریهای مرکزی و سرخ رود و راه و شهرسازی و بنیاد مسکن ، جهاد کشاورزی در روستاها حضور یافته و بر اساس گزارش های واصله تاکنون به بیش از 50 واحد مسکونی در 9 روستای بخش مرکزی و سرخ رود بین 30 تا 60% خسارت وارد شده است.

وی افزود: به علت قطع برق و نداشتن دیزل ژنراتور آب آشامیدنی 12 روستا در بخش مرکزی محمودآباد با مشکل قطعی مواجه شده و همچنین قطعی برق چاه در روستای سنگ بست موجب افت فشار آب در بخش سرخ رود شده و قطع برق دو چاه از 6 چاه آب شهری محمودآباد را از مدار توزیع خارج کرد که در صورت ادامه قطعی برق احتمال بحران آب در حوزه شهر و بخش های این شهرستان متصور است.

photo_2016-09-02_15-27-34

photo_2016-09-02_15-28-13

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز