امام جمعه دلگان:

جوانان ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) را الگوی زندگی خود قرار دهند

۱۳۹۵/۰۶/۱۲ - ۲۲:۵۸:۳۳
کد خبر: ۴۵۴۱۹۷
امام جمعه دلگان گفت: جوانان ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) را که بهترین و ساده ترین ازدواج بوده، الگوی زندگی خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری امام جمعه دلگان در خطبه های نماز جمعه این شهر با تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) اظهار کرد: یکی از ابعاد بزرگ زندگی ائمه ما، بعد فرهنگی آنها است. این پیشوایان بزرگ هرکدام در عصر خود فعالیت فرهنگی داشته در مکتب خویش شاگردانی تربیت می‏‌کردند و علوم و دانش‌های خود را توسط آنان در جامعه منتشر می‏‌کردند، اما شرایط اجتماعی و سیاسی زمان آنان یکسان نبوده است.

وی به اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (ع) اشاره کرد و افزود: در شرایط امروز جامعه و کم‌رنگ شدن ازدواج به دلایل متعدد، چه‌بهتر که راه و سبک ازدواج این بزرگواران که مورد تأیید دوست و دشمن و دارای جنبه‌های علمی و الگویی است، عرضه شود.

امام جمعه دلگان با بیان اینکه جوانان ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) را الگوی زندگی خود قرار دهند تصریح کرد: ملاک‌های ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) جاودانه است و این ازدواج خدا محور بود و خداوند نیز همیشگی است.

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری با بیان اینکه یکی از مقاطع حساس مبارزات ملت مسلمان ایران علیه رژیم پهلوی، قیام 17 شهریور 1357 است بیان کرد: ماموران رژیم شاه در اقدامی جنایتکارانه مردم بیگناه را به خاک و خون کشیدند.

وی اضافه کرد: به دنبال این کشتار بی رحمانه اراده و عزم رژیم منحوس پهلوی در رویارویی با ملت مسلمان ایران سخت به تردید و تزلزل افتاد، چرا که شیوه های موسوم اعم از سرکوب و سازش در عمل شکست خورده بود.

خطیب جمعه ذلگان به سالروز شهادت آیت الله قدوسی دادستان کل کشور اشاره و خاطر نشان کرد: شهید علی قدوسی در ۱۴ شهریور ماه‌۱۳۶۰ در اثر انفجار بمبی که توسط منافقین در دادستانی انقلاب اسلامی ‌تعبیه شده بود، به شهادت رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز