معاون استاندار کرمان:

به دنبال فعال کردن ظرفیت‌های دو شهرستان جیرفت و عنبرآباد هستیم

۱۳۹۵/۰۶/۱۳ - ۱۰:۰۱:۲۶
کد خبر: ۴۵۴۳۴۶
به دنبال فعال کردن ظرفیت‌های دو شهرستان جیرفت و عنبرآباد هستیم
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: می‌خواهیم با استفاده از توان اتاق بازرگانی، ظرفیت‌های شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد و مردم این مناطق را فعال کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا فتوت  در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی منطقه دو (جیرفت و عنبرآباد) در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری اظهار داشت: ما به عنوان دولت و فرمانداران هیچ توقعی از مدیران منطقه دو اقتصادی استان کرمان نداریم که در منطقه پول خرج کنند بلکه می‌خواهیم با استفاده از توان رئیس اتاق و اتاق بازرگانی ظرفیت‌های منطقه و مردم را فعال کنیم.

وی بیان داشت: منطقه جیرفت و عنبرآباد از نظر تولید در صنعت، کشاورزی و صنایع فرآوری سطح بالایی دارد، اما در بحث بازرگانی و تجارت باید کارهای خوبی در این شهرستان‌ها انجام شود تا بتوان گام‌های موثری را در منطقه برداشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان عنوان کرد: با تمام وجود در خدمت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان هستیم تا اقدامات خوبی در جیرفت و عنبرآباد صورت گیرد.

 

همچنین فرماندار جیرفت در این نشست بیان کرد: 164 میلیارد تومان پروژه طی هفته دولت در شهرستان جیرفت افتتاح و کلنگ‌زنی شد که بخش زیادی از این پروژه‌ها از پروژه‌های مثلث توسعه اقتصادی شهرستان است.

احمد امینی‌روش عنوان کرد: نگاه ما به سرمایه‌های خرد مردم است و به اعتبارات دولتی نگاه منفی داریم و یک تیم در جیرفت گذاشته‌ایم که مشکلات سرمایه‌گذاران را رصد می‌کند.

وی ابراز داشت: پروژه‌های غیرعملیاتی را از چرخه پروژه‌های مثلث توسعه اقتصادی شهرستان جیرفت خارج کرده‌ایم و 37 پروژه مثلث توسعه اقتصادی با 100 میلیارد تومان در شهرستان جیرفت عملیاتی شده است.

امینی‌روش ادامه داد: به دنبال فعال کردن شرکت‌های صادراتی در جیرفت هستیم و در بخش آب نیز 500 حلقه چاه غیرمجاز را پر کرده‌ایم اما بنا نداریم زندگی مردم را به سمت تعطیلی ببریم بنابراین طرح‌هایی از جمله تجمیع چاه‌ها به صورت متمرکز، طرح الگوی کشت، مصرف بهینه آب و کشت‌های جایگزین در دستور کار داریم.

 

فرماندار عنبرآباد نیز در این جلسه ابراز داشت: 9 جلسه اقتصاد مقاومتی در شهرستان عنبرآباد برگزار شده است.

محمد حجتی بیان داشت: قول‌های بعضی از دستگاه‌ها از جمله محیط زیست در شهرستان عنبرآباد عملی نشده است و نمی‌توانیم با سرمایه‌گذاران کار کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز