در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی ؛

تاکیداستاندار بر همکاری حداکثری مدیران با آموزش وپرورش درآستانه آغازسال تحصیلی جدید

۱۳۹۵/۰۶/۱۳ - ۱۴:۱۴:۳۷
کد خبر: ۴۵۴۵۸۳
تاکیداستاندار بر همکاری حداکثری مدیران با آموزش وپرورش درآستانه آغازسال تحصیلی جدید
استاندار خراسان شمالی در جلسه شورای آموزش وپرورش استان که صبح امروز در محل استانداری برگزار شدبر همکاری حداکثری مدیران با آموزش وپروش استان وشهرستان هادر آستانه آغاز سال تحصیلی جدید تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدرضا صالحی در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان و با تاکید بر جایگاه رفیع و وسیع آموزش و پرورش در جامعه اظهارداشت:با توجه به آغاز سال تحصیلی ،فرمانداران ،شهرداران، دهیاران ، مدیران دستگاه های اجرایی باید حداکثر توان خود را در جهت تکمیل مباحث و مشکلات موجود در آموزش و پرورش به ویژه در حوزه مسیرهای منتهی به مدارس داشته باشند.

وی در خصوص دستور کار آموزش فلسفه به کودکان در سطح مدارس گفت:آموزش فلسفه برای کودکان که می تواند مبنای تفکر خلاقانه آنها باشد طرح خوبی و قابل قبولی است اما در بخش اعتبارات آن و اجرایی شدن این طرح باید سازمان آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه استان و دفتر اجتماعی استانداری راهکارهای لازم را ارایه دهند.

صالحی ادامه داد: برای اجرایی شدن این دستور کار باید توان استان در مباحث مالی سنجیده شود اما به غیر از این موضوعات، باید روش فکر کردن را به کودکان خود بیاموزیم نه حفظ کردن.

وی خاطرنشان کرد:جهت دستور کار انسداد مبادی بیسوادی مقرر شد تا ثبت احوال لیست واجدین شرایط را به آموزش و پرورش ارایه دهد .

صالحی همچنین خواستار حمایت بیشتر کمیته امداد و سازمان بهزیستی از کودکان بدسرپرست یا بی سرپرست شد.

وی خطاب به اعضای شورای آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به اینکه 65 درصد مصوبات دولت قبل اجرایی نشده لذا تصمیمات اتخاذ شده در این شورا و یا هر شورا و کارگروهی باید قابلیت اجرایی شدن را داشته باشد و از سوی دیگر برای بلند مدت باید برنامه های اساسی در این استان دیده و تعریف شود.

در ادامه این جلسه دکتر علی قربانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خبر نوید بخشی مبنی بر تصویب طرحی در مجلس در راستای حمایت از آموزش و پرورش را داد و گفت:طرحی در قالب هشت بند به تصویب رسیده که در شرف تایید نهایی شدن است مبنی بر اینکه تمام بانک ها، موسسات و شرکت های وابسته به دولت مکلف هستند یک درصد از درآمد خود را در خزانه کل و به حساب وزارت آموزش و پرورش واریز نمایند تا در اجرای طرح های آموزش و پرورش مشکلات به حداقل برسد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز