نشست شورای عالی ورزش استان البرز؛

عفراتی: می بایست فرهنگ ورزش همگانی در درون خانواده ها نهادینه شود

۱۳۹۵/۰۶/۱۴ - ۱۰:۳۶:۲۵
کد خبر: ۴۵۴۹۰۴
عفراتی: می بایست فرهنگ ورزش همگانی در درون خانواده ها نهادینه شود
مدیرکل ورزش و جوانان البرز در نشست شورای عالی ورزش استان با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ ورزش همگانی در درون خانواده ها گفت: تعامل با حوزه صنعت مشکلات ورزش را کم می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " ، امیر عفرانی در دومین نشست شورای عالی ورزش استان که صبح امروز در سالن شهدای دولت استاندار البرز برگزار شد با اشاره به مصوبات جلسات گذشته این شورا اظهار کرد: این طرح ها برای ادامه کار به لحاظ ملکیت با مشکلاتی مواجه هستند که در این زمینه از نماینده وزارت راه و شهرسازی در البرز تقاضای مساعدت ویژه برای رفع موانع داریم.

غفرانی گفت: با توجه به ماده 52 قانون اختصاص یک درصد هزینه های جاری دستگاه های استان به امر ورزش است که مقرر شد دستگاه ها در این ارتباط همکاری و تعامل ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به طرح استعداد یابی در مدارس استان افزود: در این طرح 450 دانش آموز شناسایی شده اند که برای ادامه کار به اعتبار و بودجه نیاز نیاز است که طی جلساتی تامین هزینه ها از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی محقق می شود.

این مسئول به تامین اعتبار برای پروژه ورزشگاه 6 هزار نفری اشاره کرد و گفت: در این راستا شورای شهر و شهرداری کرج برای تکمیل و ادامه کار پروژه اعلام آمادگی کرده اند.

وی اضافه کرد: برای واگذاری این طرح به بخش خصوصی آمادگی لازم وجود دارد چراکه استان البرز برای برگزاری رویدادهای کشوری نیاز به مکانی مجهز دارد بنابراین انتظار می رود با واگذاری این طرح در تکمیل ورزشگاه تسریع صورت گیرد.

مدیر کل ورزش و جوانان البرز گفت: برای توسعه ورزش های همگانی به مساعدت دستگاه ها و سازمان هایی همچون آموزش و پرورش و سپاه نیاز است.

وی افزود: با توجه به فقر حرکتی که در کارمندان بواسطه کم تحرکی آنها صورت می گیرد ورزش روزانه برای این افراد در نظر گرفته می شود.

غفرانی با اشاره به فعالیت 3 هزار و 500 واحد صنعتی در البرز عنوان کرد: باید شرایطی فراهم شود که از چنین پتانسیلی برای کمک به هیات های ورزشی استان استفاده کرد.

وی گفت: اختصاص 100 بیلبورد شهری به اداره کل ورزش و جوانان استان البرز می توان کمک شایانی برای درآمد زایی برای صرف هزینه ها در ارتقا زیر ساخت های ورزشی استان داشته باشد بنابراین در این راستا نیاز به موافقت و مساعدت های لازم از سوی شهرداری وجود دارد.

این مسئول با اشاره به استقرار سدهای امیر کبیر و طالقان در البرز افزود: از چنین ظرفیتی می توان برای راه اندازی رشته ورزشی قایقرانی در البرز استفاده کرد همچنین با توجه به آلودگی هایی که در سدها وجود دارد می توان از حضور قایقرانان برای پاکسازی این بستر استفاده کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز