مروارید در جلسه کمیته راهبردی آب استان:

پروژه احداث سد چنگوله قابل اجراست

۱۳۹۵/۰۶/۲۰ - ۱۷:۰۲:۰۰
کد خبر: ۴۵۵۰۵۲
پروژه احداث سد چنگوله قابل اجراست
استاندار ایلام در جلسه کمیته راهبردی آب استان، بر احداث سد چنگوله تأکید کرد.

به گزارش برنا ایلام، محمدرضا مروارید در جلسه کمیته راهبردی آب استان اظهار داشت: باتوجه به گزارشات ارائه شده در خصوص وضعیت زیست محیطی سد چنگوله، مانع جدی و غیرقابل حلی در خصوص اجرای این پروژه وجود ندارد. لذا این پروژه قابل اجراست.

وی همچنین یکی از ضرورت های احداث سد چنگوله را نیاز مبرم استان به منابع آبی در این منطقه از استان برشمرد و گفت: با توجه به منابع عظیم نفت و گاز و بهره برداری از آنان در آینده و همچنین طرح در دست تصویب منطقه آزاد تجاری مهران، احداث سد چنگوله ضروری است.
استاندار ایلام اضافه کرد: با روش های موجود می توان کیفیت آب رودخانه چنگوله را ارتقاء داد.هر چند که ابداع روش های جدید نیز مورد توجه متخصصان امر است که دستاوردهای آنان در این زمینه می تواند کمک کننده باشد.
وی در این جلسه، بر تأمین آب مورد نیاز کانون های جمعیتی به خصوص در مناطق مرزی به دلایل مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی تأکید کرد.
مروارید همچنین در خصوص تملک اراضی و مستحدثات روستاهای واقع در حریم سد سیمره نیز ابراز داشت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با اهالی و ساکنان این روستاها، این افراد آمادگی خود را برای واگذاری اراضی و مستحدثات به وزارت نیرو اعلام نموده اند. لذا لازم است مسؤلین سد و وزارت نیرو اقدام لازم را در این زمینه به عمل آورند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این جلسه اظهار داشت: مشاور مطالعات سد چنگوله به بررسی های فنی اکتفا ننماید و موضوع را در ابعاد مختلف، بخصوص از بعد اقتصادی بررسی نماید و جدا از گزارش فنی، گزارش مدیریتی را نیز به کمیته ارائه نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز