استاندار اردبیل:

پرداخت یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد و نیمه تمام

۱۳۹۵/۰۶/۲۰ - ۱۹:۵۷:۰۳
کد خبر: ۴۵۵۴۴۲
پرداخت یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد و نیمه تمام
استاندار اردبیل گفت: امسال در مجموع یک هزار و 70 میلیارد ریال تسهیلات به 83 واحد تولیدی راکد و طرح نیمه تمام صنعتی و کشاورزی این استان توسط بانک های عامل پرداخت شد.

به گزارش برنا،خدابخش روز پنجشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان با قدردانی از بانک های تجارت و کشاورزی به دلیل سرعت بخشی به فرآیند پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مصوب افزود: 445 میلیارد ریال تسهیلات به 48 طرح کشاورزی و 625 میلیارد ریال به 35 واحد صنعتی پرداخت شده و بانک های ملت ، ملی و صنعت و معدن باید به امور سرعت بیشتری بدهند.

او گفت: تاکنون 10 درصد تسهیلات در حوزه صنعت پرداخت شده اما انتظارها بیش از این است و مدیران باید به موضوع ورود کرده و با تسهیل امور برای جذب سهمیه باقی مانده استان گام بردارند.

او با تاکید بر اینکه بانک ها باید پیش از پرداخت تسهیلات نسبت به ارزیابی طرح ها اقدام کنند، بیان کرد: در کنار دیگر ضامن های رایج بانکی ، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نیز نسبت به ارائه ضمانت واحدهای تولیدی اقدام می کند و پذیرش آن از سوی بانک های عامل نیازی به تفاهم نامه خاصی ندارد.

خدابخش در ادامه با اشاره به بلاتکیلفی پرونده های برخی واحدهای تولیدی در بانک های عامل به دلیل عدم مراجعه متقاضیان گفت: افرادی که پس از نام نویسی در سامانه بهین یاب و بررسی و تصویب پرونده واحدها در ستاد تسهیل استان برای پرداخت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند اما نسبت به تکمیل پرونده اقدام نکردند، در صورت عدم مراجعه تا پایان شهریور حذف خواهند شد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد ، تعطیل و طرح های نیمه تمام صنعتی و کشاورزی با پیشرفت فیزیکی 60 درصد و بیشتر صورت می گیرد که قابلیت بازگشت به چرخه تولید تا پایان سال جاری را داشته باشند.

خدابخش گفت: از سویی تولید نیازمند زمان است و در مرحله اول باید نسبت به تامین مواد اولیه اقدام شود و از این رو تا دو هفته آینده باید همه درخواست های ثبت شده در سامانه بررسی و پرونده های ارجاعی به بانک های عامل تعیین تکلیف شوند.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در این نشست گفت: اردبیل جزو استان برتر در زمینه تعیین تکلیف درخواست ها در ستاد تسهیل و جزو 10 استان دوم در زمینه پرداخت تسهیلات است.

سید حامد عاملی افزود: 32 طرح جدید در هفته گذشته با حضور نمایندگان بانک ها بررسی شد و 25 طرح مورد پذیرش قرار گرفت که شامل 20 مورد درخواست سرمایه در گردش و پنج طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد بود.

او در ادامه از متقاضیانی که پس از ارجاع پرونده به بانک عامل نسبت به تکمیل پرونده اقدام نکرده اند خواست با توجه به محدودیت منابع در صورت عدم تمایل به دریافت تسهیلات نسبت به ارائه درخواست انصراف خود اقدام کنند.

پرونده شش طرح تولیدی در این جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل بررسی و تعیین تکلیف شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز