مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی ؛

ارائه خدمات به معلولان توسط ۳۹ مرکز در خراسان شمالی

۱۳۹۵/۰۶/۲۳ - ۱۲:۲۱:۱۰
کد خبر: ۴۵۵۴۷۶
ارائه خدمات  به معلولان توسط ۳۹ مرکز در خراسان شمالی
مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: 39 مرکز در خراسان‌شمالی به معلولان خدمات ارائه می‌دهند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، رضا الله‌وردی اظهارکردافراد معلول به رغم نواقصی که دارند از استعدادها و توانایی‌های مختلفی برخوردارند.

 وی با تاکید بر تغییر دید جامعه نسبت به فرد معلول تصریح‌کرد افراد معلول از توانایی‌هایی برخوردارند که شاید یک فرد سالم به‌راحتی نتواند از پس آن بر بیاید از این جهت برای تقویت اعتماد نفس و تشویق آنان باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرد.

 

وی خاطرنشان کردتوانبخشی از جمله حوزه‌های مهم بهزیستی است که در این حوزه تاکنون اقدامات خوبی در خراسان‌شمالی انجام شده است.

 

این مسئول افزود: اکنون١٧هزار و ۴١٢معلول جسمی حرکتی، ضایعه نخاعی، ذهنی، بینایی، شنوایی، بیماران روانی مزمن و صوت و گفتار تحت پوشش بهزیستی خراسان‌شمالی هستند.

 

الله وردی اظهارکرد در همین راستا ٣٩مرکز در خراسان شمالی به معلولان انواع خدمات را ارائه می‌دهند.

 

 وی این تعداد مراکز را شامل سه مرکز شبانه روزی سالمندان، دو مرکز جسمی حرکتی، شش مرکز ذهنی و چهار مرکز اعصاب و روان، یک مرکز ویزیت در منزل سالمندان، یک مرکز جسمی حرکتی، دو مرکز ذهنی و چهار مرکز اعصاب و روان، چهار مرکز روزانه سالمندان، یک مرکز جسمی حرکتی، یک مرکز اوتیسم، شش مرکز ذهنی و یک مرکز خانواده و کودک ناشنوا و سه کارگاه حمایتی تولیدی بیماران ذهنی ذکر کرد.

 

الله‌وردی اضافه‌کرد پرداخت مستمری به خانوار معلول، پرداخت مستمری به بیماران‌روانی مزمن، پرداخت کمک هزینه خدمات توانبخشی، ارایه خدمات توانبخشی و پیگیری درمان در منزل به معلولین دارای معلولیت شدید و خیلی شدید و غیره از جمله خدمات بهزیستی استان در حوزه توانبخشی و معلولان است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی اضافه کرد: خریداری و توزیع اقلام توانبخشی، تخفیف در هزینه گمرک خودروهای مناسب‌سازی شده وارداتی، اعزام گروه‌های مختلف معلولان به اردوهای فرهنگی و ورزشی از دیگر خدمات این حوزه است.

 

الله‌وردی در بخشی از سخنان خود گفت: توانمندسازی و استقلال خانواده‌ها و مددجویان از جمله وظایف و رسالت سازمان بهزیستی است.

 

وی ادامه داد بهزیستی خراسان‌شمالی در راستای اجرای وظایف خود با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، حمایت از مراکز حرفه آموزی و کارگاه‌ها و غیره به‌منظور توانمندسازی مددجویان تحت پوشش خود گام بر می‌دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ٨٠درصد وظایف بهزیستی تخصصی است اما در بخش حمایتی با تمام توان بهترین خدمات و اقدامات را انجام داده و اهداف خود را نیز در زمینه حمایتی به خوبی پیش می‌برد.

 

این مسئول تاکیدکرد ورود بخش خصوصی و واگذاری بخشی از امور به بخش خصوصی در پیش برد بهتر اهداف و تسریع ارائه خدمات به جامعه هدف این سازمان بسیار تاثیر گذار است.

 

به گفته الله‌وردی طی سال گذشته هزار و ٢٠٠پرونده به بخش غیردولتی در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی استان واگذار شد.

 

وی اظهارکرد همچنین به‌منظور توانمندسازی خانواده‌ها و مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان، سال گذشته ١٠دوره آموزشی برگزار شد.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت با انجام اقدامات موثر طی سال گذشته ٣٠٠خانواده بازتوان شده و از چرخه حمایتی بهزیستی استان خارج شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز