استاندار مازندران در همایش ائمه جمعه استان اعلام کرد:

درآمد ۳۰ هزار میلیاردی گردشگری در مازندران

۱۳۹۵/۰۶/۲۱ - ۱۰:۲۰:۳۰
کد خبر: ۴۵۵۶۴۷
درآمد ۳۰ هزار میلیاردی گردشگری در مازندران
استاندار مازندران همچنین به اقدامات حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: 30 هزار میلیارد تومان درآمد سالانه گردشگری در مازندران است و در حوزه گردشگری هم زیرساخت ها در حال انجام است و پنجره واحد سرمایه گذاری در این حوزه راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گلوگاه؛ استاندار مازندران در همایش ائمه جمعه استان در گلوگاه گفت: مهمترین ماموریت ما اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است و همدلی و همزبانی مسئولان استان مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کرده است.

ربیع فلاح جلودار ادامه داد: قرارگاه اقتصاد مقاومتی با مشارکت همه دستگاه های اجرایی، تقنینی، قضائی، امنیتی و انتظامی در استان تشکیل شده و راه های تحقق اقتصاد مقاومتی را بررسی می کند و بر اساس ارزیابی ها مازندران در تحقق اقتصاد مقاومتی پیشرو و موفق بوده است.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به نتایج مرکز آمار ایران گفت: از نظر نرخ مشارکت اقتصادی جزو سه استان برتر کشور هستیم و قریب 50 درصد اقتصاد استان مربوط به حوزه خدمات است.

فلاح به کاهش نرخ بیکاری در سه ماه اول امسال اشاره کرد و گفت: در سال 94 وضعیت اشتغال مازندران بهبود یافته و نرخ بیکاری استان از 12/7 ابتدای سال به 12/1 در پایان سال 94 رسیده و در سه ماهه اول سال 95 نرخ بیکاری مازندران تک رقمی شده است.

استاندار مازندران با اشاره به ثبت نام 3700 واحد تولیدی مازندران برای بهره گیری از تسهیلات بسته رونق تولید گفت: سهم مازندران از بسته رونق تولید 353 واحد تولیدی با 470 میلیارد تومان است که پرونده 400 واحد تولیدی برای برخورداری از این تسهیلات به بانک ها فرستاده شده و 73 واحد تولیدی مازندران در سال جاری از تسهیلات بسته رونق تولید بهره مند شده اند.

وی افزود: تا پایان آبان امسال 470 میلیارد تومان تسهیلات بسته رونق تولید در اختیار واحدهای تولیدی استان قرار می گیرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در سال 94 بیش از 15 هزار شغل خانگی و خرد در استان ایجاد  شده است تصریح کرد: مطالبات اشتغال بانوان فارغ التحصیل مازندران 3/5 تا 4 درصد  بیشتر از میانگین کشور است.

فلاح تاکید کرد: با توجه به زیرساخت های مناسب حوزه it و IcT  می بایست به ظرفیت اشتغال در این بخش توجه بیشتری شود.

استاندار مازندران ادامه داد: میزان تولید برنج در استان افزایش یافته و به زودی شاهد افزایش تولید مرکبات هم خواهیم بود که ضرورت دارد نسبت به صادرات آن هم پیگیری لازم صورت گیرد.

استاندار مازندران همچنین به اقدامات حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: 30 هزار میلیارد تومان درآمد سالانه گردشگری در مازندران است  و در حوزه گردشگری هم زیرساخت ها در حال انجام است و پنجره واحد سرمایه گذاری در این حوزه راه اندازی شده است.

وی در پایان خطاب به ائمه جمعه مازندران گفت:  ما در قرارگاه اقتصاد مقاومتی تلاش خود را خواهیم کرد و انتظار داریم ائمه جمعه محترم نیز در قرارگاه فرهنگی در حوزه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی هم حضور فعال و موثر داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز