نماینده عالی دولت در استان هرمزگان:

عید قربان عاملی در جهت تقویت وحدت امت اسلامی است/پیروی از ولایت موفقیت های ایران اسلامی را رقم زده است/عید غدیر روز ولایت و برادرى و اکمال دین اسلام است

۱۳۹۵/۰۶/۲۳ - ۰۸:۳۲:۵۱
کد خبر: ۴۵۶۲۷۰
عید قربان عاملی در جهت تقویت وحدت امت اسلامی است/پیروی از ولایت موفقیت های ایران اسلامی را رقم زده است/عید غدیر روز ولایت و برادرى و اکمال دین اسلام است
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان عید قربان را عاملی در جهت تقویت وحدت امت اسلامی دانست و گفت: پیروی از ولایت عامل اصلی دستاوردها و موفقیت های ایران اسلامی بوده و عید غدیرخم روز ولایت و برادرى است.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری با تبریک فرارسیدن اعیاد قربان،‌ غدیرخم و دهه امامت و ولایت، این رویدادها و مناسبت‌ها را مقاطع معنوی مهمی برای مسلمانان دانست و بیان داشت: عید قربان از بزرگترین اعیاد اسلامی و عید بندگی و تسلیم محض در برابر پروردگار عالم است که می توانیم از این فرصت برای ترویج فرهنگ اطاعت و بندگی از خداوند متعال بهره ببریم.

وی ادامه داد: عید قربان نماد و عاملی در جهت تقویت وحدت امت اسلامی و پیروی مسلمانان از آئین های الهی است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه باید از فرصت عید قربان برای تقویت وحدت مسلمانان جهان استفاده کنیم، تصریح کرد: در این دوران حساس دنیای اسلام به اتحاد بیشتر نیازمند است و مسلمانان باید فرصت عید قربان را برای اتحاد بیشتر و خنثی کردن نقشه های شوم استکبار جهانی مغتنم بشمارند.

جادری همچنین به نخستین سالگرد شهادت شهدای فاجعه منا اشاره کرد و افزود: عید قربان امسال با توجه به رخداد فاجعه منا، برای جهان اسلام و به ویژه ایرانیان از جهات مخلتف خاص و ویژه به شمار می‌رود.

وی در ادامه با گرامیداشت دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری ولایت فقیه، نمونه ‌ای کامل از مردم‌ سالاری دینی در جهان به شمار می‌رود و پیروی از ولایت عامل اصلی دستاوردها و موفقیت های این نظام بوده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان عید غدیرخم را روز ولایت و برادرى دانست و بیان داشت: هجدهم ذی‌الحجه مصادف با عید غدیر و یادآور ابلاغ پیام امامت و ولایت به آحاد جامعه اسلامی است و این روز را عیدالله اکبر و عید آل محمد(ص) هم گفته‌اند که از جایگاه بسیار عظیمی برخوردار است.

جادری اضافه کرد: اهمیت موضوع ولایت در واقعه غدیرخم نمایان است که پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در این روز در جهت اکمال دین اسلام، امیرالمونین امام علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کردند.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) الگویی برای بشریت در تمامی ابعاد زندگی هستند، خاطرنشان کرد: تاسی از قرآن و اهل بیت (ع) موجب سعادت و رستگاری انسان ها می شود.

استاندار هرمزگان بر لزوم برگزاری مراسمات و برنامه های مناسب در این ایام تاکید کرد و گفت: در این دهه می توان ابعاد مختلف و اهمیت اعیاد قربان و غدیر و موضوع امامت و ولایت را به خوبی تبیین کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز