معاون سیاسی استاندار اردبیل:

روابط عمومی ها از اطلاع رسانی غیر هوشمند خارج شوند

۱۳۹۵/۰۶/۲۳ - ۱۴:۵۷:۳۰
کد خبر: ۴۵۶۵۹۳
روابط عمومی ها از اطلاع رسانی غیر هوشمند خارج شوند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: روابط عمومی های سازمان ها بعنوان ابزار و کانال غیرهوشمند عمل نکنند و در مسیر و کانال هوشمند اطلاع رسانی کنند.

به گزارش برنا،طاهر شریفی در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان اردبیل افزود: وظایف اصلی روابط عمومی ها انعکاس فعالیت های دستگاه های اجرایی است اما این انعکاس باید با ارزیابی مخاطبان صورت پذیرد تا هم افراد عادی از آن اگاهی یابند و هم افراد باسواد .

وی افزود:روابط عمومی ها باید جامعه را طبقه بندی کرده و بصورت علمی و سیستماتیک اطلاع رسانی شود تا پایین ترین اقشار جامعه آن را درک کند و تفسیر و توضیحات علمی هم داده بشود تا افرادی که تحصیلات بالایی دارند آن را درک کرده باشند .

شریفی تصریح کرد: اگر به روابط عمومی ها اطلاعات مقایسه ای ، طولانی و پردازش شده داده نشود اطلاعات هر چقدر ارزشمند هم باشد جهت گیری فکری نخواهد داشت بنابراین لازم است روابط عمومی ها ذهنیت جامعه را رصد کرده و در صورت بروز هر گونه بحران و تنش جلوی آن را بگیرد.

وی با اشاره به تفاوت کار خبرنگار و روابط عمومی ها افزود: کار خبرنگار انعکاس رویداد است و کاری به نتیجه خبر ندارد و اگر بحران هم در نتیجه خبر اتفاق بیفتد از آن شانه خالی کرده و خود را مقصر این بحرانها نمی داند اما روابط عمومی ها برخلاف خبرنگاران می توانند بحران های موجود را مهار کرده وحتی می توانند رفتارهای جامعه را هم رصد کنند .

شریفی تصریح کرد:همچنانکه خبرنگاران چشم و گوش مردم هستند روابط عمومی ها هم چشم وگوش خیر خواهانه برای جامعه تلقی می شوند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز