عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی کشور:

ارتباط با رسانه ها یکی از مهمترین وظایف برون سازمانی روابط عمومی ها است

۱۳۹۵/۰۶/۲۵ - ۰۸:۳۱:۴۳
کد خبر: ۴۵۷۲۵۶
ارتباط با رسانه ها یکی از مهمترین وظایف برون سازمانی روابط عمومی ها است
سید شهاب سید محسنی در جمع مدیران و کارشناسان روابط عمومی شهرداری های غرب استان تهران ارتباط مستمر با رسانه ها را یکی از حساسترین و مهمترین وظایف این واحدها عنوان کرد.

به گزارش خبر گزاری برنا در استان تهران، در راستای ارتقاء توانمندی روابط عمومی ها در تهیه و تنظیم انواع قالب های فنون رسانه ای نخستین کارگاه تخصصی خبر نویسی ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومی شهرداری های غرب استان تهران با حضور سید شهاب سید محسنی عضو هیأت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی کشور و مدرس حوزه خبر و روابط عمومی عصر امروز در محل سالن اجتماعات  ساختمان مرکزی شهرداری قدس برگزار شد.

عضو هیأت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی ارتباط با رسانه ها را یکی از مهمترین و حساس ترین وظایف و مأموریت های برون سازمانی واحدهای روابط عمومی عنوان کرد و گفت: از این طریق زمینه انتشار و انعکاس برنامه ها،سیاست ها و اقدامات سازمان ها در جهت افزایش آگاهی های عمومی و روشنگری اذهان و افکار عمومی فراهم می شود.

سید محسنی افزود:یکی از مشکلاتی که همواره مأموریت خطیر اطلاع رسانی روابط عمومی ها را از طریق رسانه های دیداری،شنیداری و نوشتاری (روزنامه،رادیو،تلویزیون....)با محدودیت روبرو می سازد،عدم شناخت و تسلط بسیاری از روابط عمومی ها با اصول حرفه ای ارتباط و تعامل با رسانه ها و نیز عدم بهره گیری علمی و تخصصی آنها در تهیه و تنظیم انواع قالب های فنون رسانه ای از جمله خبر، گزارش خبری، مصاحبه و....می باشد.

 وی تصریح کرد: وجود این ضعف حرفه ای و ساختاری معمولاً فرصت های اطلاع رسانی و رسانه ای بی نظیر و رایگان را از واحدهای روابط عمومی سلب می کند.این درحالی است که با آشنایی و تسلط تیم مدیریتی و کارشناسی روابط عمومی در بخش ارتباط با رسانه ها با اصول و فنون رسانه ای می توان از این فرصت و قابلیت بالای خبری و تحلیلی اطلاع رسانی از طریق رسانه های جمعی نهایت استفاده و بهره برداری را بعمل آورد.

مدرس حوزه خبر و روابط عمومی یادآور شد: در این کارگاه آموزشی سعی داریم  اصول و فنون خبر نویسی را به زبان ساده بیان کنیم و امیدواریم مورد استقبال علاقمندان حوزه ارتباطات و روابط عمومی بویژه کارشناسان روابط عمومی در بخش ارتباط با رسانه ها قرار بگیرد.

شایان ذکر است،این کارگاه تخصصی خبر نویسی طی دو روز و به مدت 10 ساعت با حضور 20نفر از مدیران و کارشناسان روابط عمومی های شهرداری های غرب استان تهران به میزبانی شهرداری قدس برگزار و در پایان پس از برگزاری آزمون کتبی به افراد گواهینامه معتبر اهدا خواهد شد.

 

نظر شما