امام جمعه زاهدان:

پیام غدیر پیروی از ولایت است

۱۳۹۵/۰۶/۲۶ - ۱۸:۵۷:۳۶
کد خبر: ۴۵۷۶۹۷
پیام غدیر پیروی از ولایت است
امام جمعه زاهدان گفت: پیام غدیر پیروی از ولایت و رهبری در جامعه اسلامی است، بنابراین ولایت‌مداری باید سرلوحه برنامه‌ها و جشن‌های دهه ولایت باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان، ضمن تبریک دهه ولایت اظهار داشت: پیام غدیر پیروی از ولایت، به عنوان یک اصل اساسی در جامعه اسلامی است.

وی ضمن تشریح مناسبت‌های هفته، با اشاره به روز سه‌شنبه 30 شهریورماه و فرا رسیدن عیدغدیر بیان کرد: عید غدیر به عنوان عید بزرگ خداوند است، به راستی که در تاریخ اسلام دو حادثه مهم اتفاق افتاد که نخستین آن رسالت پیامبر اسلام(ص) و دومین آن نیز واقعه غدیرخم و ابلاغ ولایت و امامت امیر مومنان علی(ع) بوده است.

خطیب نماز جمعه زاهدان با تأکید بر ضرورت معرفی شخصیت وجودی امام علی(ع) و شناخت بیشتر جامعه در این زمینه، تصریح کرد: به واقع شناسایی بیشتر و بهتر سیره حکومتی، تربیتی، عدالتی و قضاوتی امام علی(ع) به مردم یک ضرورت است.

وی با اشاره به اینکه دشمن همواره به دنبال انحراف اسلام از مسیر اصلی خود بوده است، گفت: باید بصیرت و آگاهی خود را از مبانی اسلام بیشتر کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: مومنان باید اطاعت از ولی‌فقیه را به عنوان یک اصل اعتقادی قبول داشته باشند و در اطاعت از ایشان تردید به دل راه ندهند.

سلیمانی تأکید کرد: پیام غدیر پیروی از ولایت و رهبری در جامعه اسلامی است، بنابراین ولایت‌مداری باید سرلوحه برنامه‌ها و جشن‌های دهه ولایت باشد.

آیت‌الله سلیمانی همچنین با تبریک فرا رسیدن ولادت امام علی نقی(ع) مردم را به مطالعه آموزه‌ها و سیره زندگی این امام بزرگوار توصیه کرد.

نماینده ولی‌فقیه سیستان و بلوچستان افزود: امام هادی(ع) برای نشر احکام اسلام و آموزش و پرورش و شناساندن مکتب و مذهب جعفری گام‌های بلند برداشت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز