امام جمعه فاروج ؛

دوران دفاع مقدس سبب عزت و اقتدار نظام اسلامی شد

۱۳۹۵/۰۶/۲۷ - ۱۱:۴۶:۰۵
کد خبر: ۴۵۷۸۰۸
دوران دفاع مقدس سبب عزت و اقتدار نظام اسلامی شد
امام جمعه فاروج دوران دفاع مقدس را سبب عزت و اقتدار نظام اسلامی دانست و بر لزوم تقویت بنیه دفاعی کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته فاروج، ضمن تجلیل از حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: در حالی که دشمنان نظام و در راس آن‌ها آمریکای جنایتکار و صهیونیزم بر نابودی نظام اسلامی کمر همت بسته‌اند، لزوم تقویت بنیه دفاعی کشور بیش از پیش ضرورت دارد.

وی افزود: رشادت‌ها و تلاش‌های رزمندگان، ایثارگران و شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس موجب شد تا ایران اسلامی عزت و اقتدار خود را به رخ جهانیان بکشد.

خطیب نماز جمعه فاروج افزود: وظیفه داریم به حکم «وَاَعِدُّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ و مِن رِباطِ الخَیل» با توجه به تهدیدهای فراوان دشمنان، آمادگی دفاعی کشور را افزاش داده و اجازه ندهیم که دشمنان نظام اسلامی جرات کوچک‌ترین حرکت و اقدامی علیه کشورمان را به خود بدهند.

وی تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس، ناکامی قدرت‌های بزرگ جهان علیه ایران اسلامی را رقم زد و ثابت کرد که ملت ایران برای حفظ آرمان‌های نظام و انقلاب و تحقق اهداف شهدای عزیز، با ایمان و اتحاد و در سایه ولایت و رهبری نظام از خون خود خواهند گذشت.

حجت الاسلام قلی زاده در ادامه با تاکید بر تلاش برای پیشرفت‌های علمی کشور، اظهار داشت: ترویج فرهنگ و زبان غربی برای کشورمان افتخاری نیست بلکه باید تلاش کنیم که با رشد علمی کشور، سایر ملت‌های جهان را به فراگیری زبان فارسی و به کارگیری آن تشویق و ترغیب کنیم.

وی با اشاره به روز شعر و ادب پارسی، بر تقویت و حفظ زبان‌های بومی و محلی تاکید کرد و گفت: چرا بعضی‌ها از اینکه به زبان مادری خود صحبت کنند، خجالت می‌کشند.

امام جمعه فاروج در ادامه به سرشماری نفوس و مسکن و لزوم همکاری همه مردم با ماموران آمار تاکید کرد و گفت: ثمرات آمار و اطلاعات صحیح برای کشور و آبادانی آن امری ضروری است.

حجت الاسلام قلی زاده، آمار و محاسبه اطلاعات دقیق کشور را یکی از نیازهای اصلی کشور و خصوصا مدیران برای تصمیم گیری صحیح عنوان کرد و گفت: نبود آمار صحیح و قابل اعتماد می تواند زمینه ساز تصمیمات نادرست واقدامات نسنجیده در کشور و استان شود.

وی از تمامی اقشار مردم خواست تا با نهایت دقت و صحت به سئوالات ماموران آمار پاسخ دهند.

امام جمعه فاروج در ادامه به مهم‌ترین تحولات منطقه و جهان اسلام پرداخت و با توجه به موضوع آتش بس در سوریه، گفت: آتش بس پیشنهادی آمریکا و روسیه برای پایان دادن به بحران سوریه هرچند ممکن است شرایط سیاسی جدیدی برای سوریه به همراه داشته باشد، اما ابهامات زیادی در این طرح وجود دارد.

وی تصریح کرد: این اتش بس نبایدباعث تقویت گروه‌های تکفیری شود.

خطیب نماز جمعه فاروج با بیان اینکه البته این طرح از پیش محکوم به شکست است، افزود: با اجرای این آتش بس آمریکا تلاش می کند تا با دادن فرصت به گروهک‌های تروریستی، زمینه بازسازی این گروهکها را برای ادامه جنایات خود فراهم کند.

حجت الاسلام قلی زاده در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به وظایف انجمن‌های اولیاء و مربیان در مدارس گفت: اولیاء و مربیان دانش آموزان باید با توجه به رسالت و وظیفه سنگینی دارند، به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی در آستانه آغاز سال تحصیلی خواستار کمک مردم نوع دوست و خیرین در جشن شکوفه‌ها به دانش آموزان بی بضاعت شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز