معاون وزیر جهادکشاورزی:

سیاست های کشت جهادکشاورزی حمایتی است

۱۳۹۵/۰۶/۲۷ - ۱۳:۰۴:۰۳
کد خبر: ۴۵۸۰۷۰
سیاست های کشت جهادکشاورزی حمایتی است
عباس کشاورز گفت: سیاست های وزارت جهادکشاورزی برای الگوی کشت تا به امروز حمایتی بوده و ممکن است برای کنترل بازار و همچنین مدیریت مصرف آب اختیارات قانونی به این وزارتخانه داده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، عباس کشاورز معاون وزیر جهادکشاورزی در حاشیه بازدید از مزارع کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: تمام تلاش‌ دولت و جهادکشاورزی بر این است که بتوانیم مصرف آب را مدیریت کنیم.

کشاورز بیان کرد: دولت سیاست های متعددی را برای کمک به بحران آب در نظر گرفته است که در این راستا اصلی ترین سیاست همان سیاست حمایتی است.

وی عنوان کرد: دولت برای جلوگیری از بحران آب راهکارهایی ارائه و آنرا عملی کرده که بر اساس تحقیقات بدست آمده این راه حل ها مطلوب بوده است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در استان قزوین شاهد کشت نشایی چغندر قند هستیم و این نوع کشت موجب شده است تا این محصول بعد از 70روز، 35درصد کمتر از روش معمولی خود آب مصرف کند.

کشاورز با اشاره به آبیاری میکرو در محصولات چغندر، ذرت و صیفی جات در استان قزوین یادآور شد: این نوع آبیاری موجب صرفه جویی30 تا 35درصدی در مصرف آب می شود.

وی اضافه کرد: دولت برای بخش کشاورزی سیاست های جدیدی را در نظر گرفته است که این سیاست ها در استان قزوین هم عملی می شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی تشریح کرد: یکی از سیاست های دولت این است که گروهی برای مدیریت کشت محصولاتی که نیاز به آب کمتری دارد و تولید آن مرقون به صرفه بوده در استان هایی که با کمبود آب مواجه است تشکیل شود که استان قزوین هم در مجموعه این استان ها قرار دارد.

کشاورز تصریح کرد: پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی به کشاورزان استان قزوین این است که همه مصرف آب را مدیریت کنند چراکه کمک به تعادل بخشی آب یک وظیفه ملی است و باید از آن بهینه مصرف کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز