سفیر ایتالیا:

به دنبال توسعه همکاری‌های تجاری با کرمان هستیم

۱۳۹۵/۰۶/۲۷ - ۱۵:۳۶:۱۴
کد خبر: ۴۵۸۲۰۷
به دنبال توسعه همکاری‌های تجاری با کرمان هستیم
سفیر ایتالیا در ایران گفت: برخی از فعالان اقتصادی ایتالیا کرمان را خوب می‌شناسند و اکنون نیز در این استان همکاری دارند، در عین حال ما به دنبال توسعه همکاری‌ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مائرو کانچتوری در نشست با رییس و دبیرکل اتاق کرمان، با بیان اینکه هیات‌های تجاری بسیاری از ایتالیا به تهران سفر می‌کنند، اظهار داشت: اما پیشنهاد من به فعالان اقتصادی ایتالیا این بود که از ظرفیت‌های سایر استان‌های ایران بهره ببرند، از این رو به کرمان آمدم تا با پتانسیل‌های این استان آشنا و اطلاعات لازم را به هیات‌های اقتصادی ایتالیا ارایه کنم.

وی ظرفیت‌های کرمان در بخش کشاورزی، معدن، میراث فرهنگی و گردشگری را بی‌شمار خواند و گفت: از استاندار کرمان شنیدم که پروژه‌های بسیاری برای تکمیل زیرساخت‌های استان توسط بخش خصوصی در دست اجرا است و این می‌تواند خبر خوبی برای سرمایه‌گذاران باشد. کانچتوری، با بیان اینکه همکاری‌ گذشته شرکت‌های ایتالیایی با کرمانی‌ها، پایه‌گذار و زمینه ساز برقراری روابط جدید خواهد شد، اذعان داشت: اتاق کرمان حلقه واسط فعالان اقتصادی ایتالیا و فعالان اقتصادی کرمان خواهد بود و از این پس ارتباطات جدیدی از این طریق برقرار خواهد شد. وی ادامه داد: ما دنبال رفع مشکلات بانکی و همچنین بیمه‌ای برای برقراری و توسعه این روابط تجاری هستیم و شرکت‌های ایتالیایی نیز آماده ارایه تکنولوژی برتر به شرکت‌های کرمانی هستند.

رییس اتاق کرمان نیز با اشاره به روابط مطلوب دو کشور در سالهای اخیر، اذعان داشت: این همکاری‌ها حتی در شرایط سخت تحریم نیز وجود داشت و اکنون نیز برخی بنگاه‌های اقتصادی کرمان با شرکت‌های ایتالیایی همکاری دارند. سیدمهدی طبیب‌زاده با بیان اینکه در زمینه تولید انرژی خورشیدی و بادی، خودرو، بهینه‌سازی مصرف آب، گردشگری و... آماده همکاری با شرکت‌های ایتالیایی هستیم، تصریح کرد: همچنین اتاق کرمان مطالعاتی را در زمینه ساماندهی محصولات کشاورزی جنوب استان آغاز کرده است که فعالان اقتصادی ایتالیا می‌توانند در این خصوص نیز با اتاق کرمان همکاری کنند.

وی توسعه روابط تجاری با ایتالیا را مستلزم ایجاد پوشش بیمه‌ای و تامین فاینانس عنوان کرد و گفت: هر کشوری که این مشکلات را رفع کند می‌تواند همکاری وسیعی را با فعالان اقتصادی استان آغاز کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز