استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد :

ورود گاز تا پایان خردادماه ۹۶ به شبکه شهری زاهدان

۱۳۹۵/۰۶/۲۸ - ۱۱:۱۰:۵۷
کد خبر: ۴۵۸۲۸۳
ورود گاز تا پایان خردادماه ۹۶ به شبکه شهری زاهدان
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پروژه گازرسانی در سطح استان با جدیت دنبال می‌شود و در بدترین حالت گاز تا پایان خردادماه ۹۶ وارد شبکه شهری زاهدان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی‌اوسط هاشمی ظهر دیروز در جلسه با اعضای هیئت اعزامی از وزارت نفت که در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار داشت: پروژه گازرسانی در سطح استان با جدیت دنبال می‌شود و در بدترین حالت گاز تا پایان خردادماه 96 وارد شبکه شهری زاهدان می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه مردم استان سال‌ها در انتظار برخورداری از نعمت گاز بوده‌اند، بیان داشت: مردم مرکز استان در شرایطی از نعمت گاز شهری بی‌بهره‌اند که در بسیاری از نقاط کشور گاز به روستاها رسیده است.

وی گفت: بهره‌برداری از پروژه گاز شهری در زاهدان موجی از امید و رضایت‌مندی میان مردم راه می‌اندازد و بدون شک ثمرات مثبت اقتصادی و اجتماعی زیادی در پی دارد.

هاشمی در مورد اعتبار اختصاص یافته به پروژه گازرسانی سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: دولت مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون دلار برای پروژه گازرسانی به استان اختصاص داده است.

استاندار سیستان و بلوچستان در بیانات خود خواستار اختصاص یک ردیف بودجه در برنامه ششم توسعه به خط انتقال گاز به شهرهای سیستان و بلوچستان شد و خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این امر می‌توانیم طی پنج سال آینده شکوفایی و رونق اقتصادی را در این استان جامع عمل بپوشانیم.

وی افزود: گازرسانی به شهرستان‌های منطقه سیستان باید پس از گازرسانی به شهرستان زاهدان در اولویت قرار گیرد و باید در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

هاشمی با اشاره به نیاز شدید صنایع و نیروگاه‌های سیستان و بلوچستان به گاز، تصریح کرد: گاز می‌تواند هزینه نیروگاه‌ها و کارخانه‌های شاخص استان از جمله سیمان سیستان و سیمان خاش را کاهش دهد و موجب افزایش ظرفیت تولید و افزایش اشتغال در استان شود.

براساس این گزارش هیئت اعزامی از تهران متشکل از مشاور وزیر نفت، نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوده که با هدف بررسی وضعیت پروژه گازرسانی به سیستان و بلوچستان و بازدید از نیروگاه‌های سطح استان، به سیستان و بلوچستان سفر کرده‌اند.

 

نظر شما