استاندار کهگیلویه وبویراحمد:

کهگیلویه وبویراحمد با اجرای ۱۴۱۵ طرح در مسیر توسعه وآبادانی

۱۳۹۵/۰۶/۲۸ - ۱۱:۲۴:۲۹
کد خبر: ۴۵۸۴۱۹
کهگیلویه وبویراحمد با اجرای ۱۴۱۵ طرح در مسیر توسعه وآبادانی
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اجرای یک هزار و 415 طرح عمرانی در این استان خدمتی ارزنده از دولت یازدهم برای توسعه و آبادانی کهگیلویه وبویراحمد است.

به گزارش خبرگزاری برنا از یاسوج؛دکتر سید موسی خادمی با اشاره به اینکه اجرای 1415 طرح در کهگیلویه وبویراحمد زمینه توسعه و آبادانی در استان را فراهم کرده است گفت: افزایش 45 درصدی اعتبارات عمرانی سال 95 کهگیلویه وبویراحمد و اختصاص 9هزار و 660میلیارد ریال اعتبار در سی امین سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت به این استان، زمینه را برای شتاب بخشی طرحهای بزرگ و اولویت دار این استان فراهم کرده است.

وی ادامه داد: هر چند که استان به لحاظ برخورداری از شاخص های توسعه در شرایط مطلوبی نیست اما اجرای یک هزار و415 طرح در دولت یازدهم این استان را بر مدار توسعه و آبادنی قرار داده است.

به گفته استاندار، توجه ویژه دولت به افزایش اعتبارات عمرانی و شتاب بخشی طرحهای عمرانی در دست اجرا، افق روشنی فراروی توسعه بیش از پیش کهگیلویه وبویراحمد کمتر توسعه یافته قرار داده است.

خادمی افزود: 199 طرح عمرانی و اقتصادی همزمان با هفته دولت در این استان کلنگ زنی یا افتتاح شد که از این میزان 166 طرح عمرانی به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی 33 طرح نیز آغاز شد.

استاندار، اعتبار طرح های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت امسال را بیش از یک هزار و 400میلیارد ریال بیان کرد و گفت: آغاز عملیات اجرایی 15 طرح اقتصادی با 880 میلیارد ریال اعتبار با اشتغالزایی 165نفر جهش اقتصادی خوبی برای این استان خواهد بود.

وی ادامه داد:231 طرح عمرانی و اقتصادی با هزینه بیش از هفت هزار و 560 میلیارد ریال همزمان با سی امین سفر رئیس جمهوری و اعضای دولت تدبیر و امید در روزهای 24تا 25مرداد به این استان افتتاح و کلنگ زنی شد.

استاندار گفت: حدود 2 هزار و 80 میلیارد ریال از این میزان در بخش دولتی و پنج هزار و 480میلیارد ریال در بخش خصوصی برای این طرح ها هزینه شد.

خادمی، طرح های افتتاحی و کلنگ زنی اعم از اقتصادی و عمرانی از دهه فجر سال 92 تا پایان سال 94 در این استان را یک هزار و 304 مورد دانست و گفت: کمتر از 10 درصد از این تعداد معادل 189 طرح کلنگ زنی بوده است.

به گفته خادمی، پنج هزار میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید در بخش راه های اصلی، فرعی و برطرف کردن نقاط حادثه خیز استان هزینه شده است.

وی  با اشاره به اینکه 600 میلیارد ریال در دولت یازدهم برای اجرای طرح های کوچک تامین آب و ایستگاه های پمپاژ در بخش کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد هزینه شده است گفت: ایستگاه های پمپاژ چاه تلخ - چالموره، دره باشت، غورک و امامزاده جعفر از مهمترین این طرح ها است.

خادمی افزود: 20 طرح تامین آب کشاورزی استان بدلیل نبود اعتبارات بیش از 13 سال راکد بودند که با اختصاص این میزان اعتبارات به بهره برداری رسید.

وی گفت: پنج هزار هکتار از زمین های مستعد کشاورزی استان در دولت یازدهم با اعتباری بیش از 500 میلیارد ریال به شبکه آبیاری نوین مجهز شدند.

خادمی افزود: خرید تضمینی گندم از کشاورزان این استان در سال زراعی جاری به بیش از 70 هزار تن رسیده در حالی که این میزان در سال 92، 22 هزار تن بوده است.

استاندار گفت: 30 طرح ورزشی با اعتبار بیش از 220 میلیارد ریال در مناطق مختلف کهگیلویه و بویر احمد در سه سال گذشته اجرا شد که با بهره برداری از آنها سرانه فضاهای ورزشی استان به نرم کشوری نزدیک شده است.

وی افزود:  720 روستای بالای 20 خانوار در این استان وجود دارد که تاکنون 565 روستای آن از نعمت گاز برخوردار شده اند.

خادمی، آبرسانی به 100 روستا را از دیگر خدمات دولت تدبیر وامید در استان عنوان کرد.

 

نظر شما