در راستای مشارکت در برگزاری دوسالانه خوشنویسی صورت گرفت؛

تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین

۱۳۹۵/۰۶/۲۸ - ۱۱:۴۲:۰۹
کد خبر: ۴۵۸۵۲۸
تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین
علی جنتی با اهدای لوح تقدیر به مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از این سازمان به دلیل مشارکت مناسب در برگزاری چهارمین دوسالانه خوشنویسی ایران قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در مراسم اختتامیه چهارمین دو سالانه بین المللی خوشنویسی ایران با عنوان خواجه اختیار معروف به منشی گنابادی به میزبانی قزوین حضور یافته بود ضمن اهدای لوح تقدیری به سعید وزیری نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین مراتب قدردانی خود را از این سازمان بابت مشارکت در برگزاری این دوسالانه اعلام کرد.

سعید وزیری نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در این خصوص گفت: شهر تاریخی قزوین از دیرباز هنرمندان بزرگی را در دامان خود پرورش داده و استادان هنرمندی را در رشته های مختلف به تاریخ و فرهنگ ایران و جهان معرفی کرده است.

وزیری نژاد با بیان اینکه خوشنویسی بیش از سایر هنرها در این شهر مینودری رونق و رواج داشته و دارد افزود: سابقه خوشنویسی در این دیار به بیش از یک هزار سال می رسد که نشان از قدمت دیرینه این هنر در قزوین دارد.

وی اضافه کرد: از دوره تیموریان رشد هنر خوشنویسی در قزوین چشمگیر بوده که با حضور میرعماد قزوینی در دوره صفویه اوج هنر ایرانیان به رخ جهان کشیده شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اذعان کرد: عنوان پایتخت خوشنویسی ایران برای قزوین ظرفیتی است که اقتضاء می کند تا با نگاه ملی و فراملی جنبه های مختلف این هنر را تقویت کرده و زمینه را برای معرفی هر چه بیشتر این ظرفیت تاریخی و نیز استادان صاحب نام و پرآوازه حاضر در این دیار فراهم کرد.

گفتنی است چهارمین نمایشگاه دوسالانه خوشنویسی ایران به مناسبت نکوداشت روز قزوین توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در سرای تاریخی سعدالسلطنه از ششم شهریورماه برای بازدید علاقه مندان دائر بود و آئین معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز و تجلیل از هنرمندان چهارمین دوسالانه خوشنویسی ایران در قزوین بیست و پنجم شهریور ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و در محل سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز