برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در کره جنوبی؛

انتقال تجربیات کره جنوبی برای کاهش آلودگی هوا به اصفهان

۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۰۸:۰۱:۰۱
کد خبر: ۴۵۸۸۶۸
انتقال تجربیات کره جنوبی برای کاهش آلودگی هوا به اصفهان
در دیدار رییس کمیسیون کار و محیط زیست کره جنوبی با استاندار اصفهان بر گسترش همکاری های کره ی جنوبی و اصفهان در زمینه ی رفع مشکلات زیست محیطی تاکید شد.

به گزارش برنا از  اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در دیدار یونگ پیوهونگ رئیس کمیسیون کار و محیط زیست مجلس کره جنوبی و هیات همراه با ایشان، اظهارداشت: اصفهان به دلیل اینکه استانی کاملا صنعتی است و ۵ میلیون نفر جمعیت آن در بخش کوچکی از این استان پهناور متمرکز هستند با یک سلسله مشکلات زیست محیطی مواجه است.

وی با بیان اینکه بخشی از صنایع اصفهان با محیط زیست سازگار نیست، گفت: آلودگی هوا، کمبودآب و آلودگی های خاکی و صوتی از جمله مشکلاتی هستند که اصفهان و دیگر شهرهای صنعتی و کلان شهرها با آن مواجه اند و در تلاشیم که بتوانیم این شرایط را بهبود بخشیم.

استاندار اصفهان ضمن بر شمردن تجربیات موفق سالهای اخیر در کاهش آلودگی هوا و بهبود شرایط زیست محیطی استان، افزود: با اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا تعداد روزهای سالم در اصفهان ۴ برابر شد که البته به نقطه ی ایده آل نرسیده ایم ولی موفقیت خوبی در این زمینه داشتیم.

وی بازسازی صنعت را از برنامه های استان برشمرد و گفت: در نظر داریم که صنایع استان از جمله فولاد را با تکنولوژی های روز سازگار نماییم.

وی یادآور شد: در بخش حمل و نقل نیز تبدیل سوخت به یورو۴ و تبدیل خودروها به استانداردهای زیست محیطی از جمله اقداماتی است که در سال های اخیر به آن پرداخته شده است.

زرگرپور با بیان اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش آلودگی خاک، یادآور شد: استفاده از کود و سم در زمین های کشاورزی مقداری آلودگی ایجاد کرده است که در این رابطه برنامه ای برای کنترل این آلودگی ها تدوین شده است.

استاندار اصفهان افزود: با توجه به ارتباطات و تعاملات فرهنگی و اقتصادی خوبی که بین ایران و کره ی جنوبی وجود دارد و تجربیات خوب این کشور در مسائل زیست محیطی، این موضوع می تواند مبنای خوبی برای گسترش روابط و انتقال تجربیات متقابل باشد.

خواهرخواندگی اصفهان با یکی از شهر های کره ی جنوبی و برگزاری هفته ی فرهنگی اصفهان در این کشور و همچنین دعوت از تورلیدرهای این کشور برای حضور در اصفهان و گسترش تبادلات توریستی از پیشنهاد های استاندار اصفهان به رییس کمیسیون کار و محیط زیست کره جنوبی بود.

استاندار اصفهان یادآور شد: افزایش این تعاملات در ارتباطات فرهنگی دو ملت بسیار موثر خواهد بود و اصفهان از افزایش ارتباطات فرهنگی و توریستی استقبال می کند.

رییس کمیسیون کار و محیط زیست کره جنوبی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در اصفهان، گفت: اصفهان همانطور که گفته می شود نصف جهان و شهری پیشرفته است.

یونگ پیوهونگ با بیان اینکه در کشور کره ی جنوبی هم مشکلات زیست محیطی، نظیر آلودگی های کلانشهرهای ایران وجود دارد، افزود: کارشناسان کره ای با ارائه فناوری های جدید، آلایندگی کارخانه ها را کاهش دادند.

وی افزود: افزایش همکاری ها و تعاملات بین دو کشور می تواند در انتقال تجربیات برای کاهش آلودگی در شهر های ایران موثر باشد.

رییس کمیسیون کار و محیط زیست کره جنوبی ضمن استقبال از پیشنهاد استاندار اصفهان مبنی بر خواهر خواندگی این استان با یکی از شهرهای کره ی جنوبی گفت: شهر کیونگ چو شهری صنعتی است و این شهر می تواند شهر خواهر خوانده ی اصفهان باشد.

پیوهونگ همچنین ایجاد پرواز مستقیم کره به اصفهان را حائز اهمیت خواند و گفت: با توجه به روابط خوب دو کشور، ایجاد این خط در افزایش تعاملات مهم است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز