معاون عمرانی استاندار:

تصویب کلیات طرح توسعه پایدار منظومه روستایی گچساران

۱۳۹۵/۰۶/۳۰ - ۱۲:۰۱:۱۶
کد خبر: ۴۵۹۲۹۰
تصویب کلیات طرح توسعه پایدار منظومه روستایی گچساران
کلیات طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در شهرستان گچساران تصویب شد .

به گزارش خبرگزاری برنا از گچساران؛کلیات طرح توسعه پایدار منظومه روستایی گچساران  امروز با حضور معاون عمرانی استاندار و جمعی از مدیران کل استان تصویب شد.

معاون عمرانی استاندار گفت : به منظور اجرای این طرح تفاهم نامه ای میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و استانداری کهگیلویه وبویراحمد متشکل از استاندار، معاونت عمرانی و سازمان برنامه و بودجه استان منعقد شد.

پژمان نیک اقبالی با بیان اینکه 12 منطقه در کشور به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده اند افزود:یکی از این مناطق شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی اجرای این طرح را اساس و نقشه راه همه دستگاه های اجرایی استان دانست و گفت : درصورت موفق شدن و نتیجه دادن این طرح در سایر نقاط استان اجرا می شود به طوریکه باید الگو و مدلی برای انجام کارها و فعالیت های عمرانی سایر دستگاه های اجرایی استان باشد

نیک اقبالی با بیان اینکه برای اجرای این طرح دستگاه اجرایی خاص و اعتباری در نظر گرفته نشده است افزود : این طرح فقط ظرفیت ها و توانمندی های یک منطقه را به منظور خدمات رسانی، ایجاد امکانات و سرمایه گذاری برای همه دستگاه های اجرایی و حتی بخش خصوصی برای دستیابی به رشد و توسعه پایدار در منطقه مورد نظر احصاء و آماده می کند.

وی از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست تا آمار، اطلاعات، اولویت ها و برنامه های دقیق و آینده دستگاه مربوطه خود را به مشاوران این طرح ارائه کنند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هم گفت :این طرح به منظور توسعه یکپارچه سکونتگاه های روستایی از طریق انتظام فضایی منظومه های روستایی در قالب شبکه های محلی و ناحیه ای اجرا می شود.

آقای فرزانه افزود :کاهش شکاف و تعادل بخشی روستایی، شهری و منطقه ای، جلب و تثبیت جمعیت در منظومه روستایی و همچنین نظم بخشی و آرایش فضایی مراکز سکونتگاهی در راستای دستیابی به شبکه کارآمد روستاها از جمله اهداف این طرح است .

حامد رفیعی /برنا

 

نظر شما