استاندار خراسان رضوی در مراسم رونمایی از ۵۲ دستگاه اتوبوس بازسازی شده:

برای رفع مشکلات شهرداری‌ها باید تلاش بیشتری کرد

۱۳۹۵/۰۶/۳۰ - ۱۰:۲۵:۰۰
کد خبر: ۴۵۹۳۴۱
برای رفع مشکلات شهرداری‌ها باید تلاش بیشتری کرد
استاندار خراسان رضوی با بیان این که در حال حاضر شهرداری‌ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: باید برای رفع این مشکلات گام‌های اساسی برداشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علیرضا رشیدیان در آیین رونمایی از 52 اتوبوس بازسازی شده توسط شهرداری مشهد ضمن تبریک عید سعید غدیرخم و هفته دفاع مقدس با تاکید بر اینکه تامین حمل و نقل با کیفیت و ایمن یکی از حقوق شهروندان است، اظهار داشت: اقدامات موثری از سوی دولت تدبیر و امید برای تحقق این مهم صورت گرفته است .

وی با اشاره به اینکه خرید هر دستگاه اتوبوس 475 میلیون تومان برای شهرداری هزینه دارد، افزود: بهسازی اتوبوس‌های از رده خارج شده با حداقل هزینه و اختصاص 30 میلیون تومان برای هر دستگاه، علاوه رفع نیاز، صرفه جویی قابل توجهی را به دنبال دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: از آنجا که منابع دولتی محدود است؛ باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که شهرداری‌ها به سمت درآمد ثابت و پایدار بروند و خودگردان باشند.

رشیدیان به انتخاب مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این سال حضور گردشگران پررنگتر می‌شود برای تامین زیرساخت‌های حمل و نقل علاوه بر ظرفیت‌سازی باید از توان بخش خصوصی نیز استفاده کرد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل تصریح کرد: در سیره معصومان، بزرگان و پیشقراولان حرکت انقلاب، پرهیز از اسراف و استفاده بهینه از امکانات موجود، همواره مورد تاکید و توصیه بوده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: همانگونه که جوانان ما در دفاع مقدس با کمترین امکانات دلاورانه در برابر دشمنان ایستادند امروز نیز باید با الگوبرداری از سبک و سیره آنان از ظرفیت‌های موجود به بهترین نحو در راستای توسعه کشور و استان بهره برد.

رشیدیان به بخشی از دوره زندگی حضرت علی (ع) اشاره و اظهار کرد: این امام همام در طول زندگی پربرکت خود چه در دوران حیات پیامبر (ص) و چه پس از آن علاوه بر حضور در غزوات، حمایت اسلام، جمع‌آوری قرآن و احادیث پیامبر و همچنین ساماندهی مبانی تفکر دینی در عرصه سازندگی و تلاش نیز نقش موثری داشتند به گونه‌ای که باغ‌ها و چاه‌هایی که به دست حضرت احداث، حفر و وقف مردم شده هنوز هم موجود است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز