مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری مازندران خبر داد:

اختصاص اعتبار برای تدوین طرح جامع گردشگری در مازندران

۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۲۳:۲۹:۰۲
کد خبر: ۴۵۹۳۶۷
اختصاص اعتبار برای تدوین طرح جامع گردشگری در مازندران
بزرگ نیا گفت: با حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران اعتبارات لازم جهت آغاز مطالعه و تدوین طرح جامع گردشگری مازندران در سالجاری تخصیص یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از محمودآباد؛ دلاور بزرگ نیا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان مازندران، طی سخنانی در جلسه شورای اداری شهرستان محمودآباد که با حضور یوسف پور، فرماندار محمودآباد و علی اسماعیلی، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام موسوی، امام جمعه سرخ رود، بهرام اکبرزاده، معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان مازندران و برخی مسئولان شهرستان در محل سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد، از تخصیص اعتبارات لازم جهت آغاز مطالعه و تدوین طرح جامع گردشگری مازندران خبر داد و گفت: این اعتبارات در قالب مطالعه طرح آمایش سرزمین از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای طرح جامع گردشگری مازندران اختصاص داده شد.

وی افزود: به رغم کم بودن این اعتبارات بزودی با انتخاب مشاور و انجام مطالعات لازم و با اجرای این طرح لکه گذاری مناسب در هر شهر برای سرمایه گذاران و استقرار تاسیسات 16 گانه گردشگری تدوین و اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: تقویت اقتصاد و توسعه کشور در گروه توجه به بخش های صنعت و کشاورزی و گردشگری است، گفت: توسعه صنعت گردشگری در ایران نیازمند شناخت کامل دارد و هنوز به رغم اهتمام جدی ارکان نظام به این حوزه که باید به عنوان موتور محرک در توسعه پایدار دیده شود ولی هنوز نگرانی و آسیب های وجود دارد.

بزرگ نیا صنعت گردشگری را صنعتی فرابخشی عنوان کرد و گفت: این صنعت متفاوت با تمامی حوزه هاست و تامین تمام زیر ساخت های عمومی اعم از راه، بهداشت و درمان، امنیت و فرهنگ به نوعی در جذب گردشگر و سرمایه گذار تاثیر بوده و اعتلای صنعت گردشگری را تنها در این اداره کل نبینیم و تامین زیرساخت های لازم در این امر دخیل است.

وی با اشاره به بهره مندی استان مازندران از مواهب الهی از جمله جنگل و دریا و کوهستان در توسعه صنعت گردشگری گفت: متاسفانه نگاه ما در بهره برداری از منابع طبیعی سنتی بوده  که همان حفظ و حراست از این مواهب است، که باید در این بخش از تجربه های موفق جهانی استفاده نمائیم و اجرای طرح های گردشگری هیچ گونه صدمه ای به محیط زیست نمی زند.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری مازندران همچنین با اشاره به نظر سنجی از مسافران گفت: 70 درصد مسافران در مازندران دریا را انگیزه و علت سفر خود معرفی کردند و باید جاذبه های فرهنگی و اجرای طرح هایی همچون گردشگری سلامت را در این استان توسعه دهیم و نقش شهرداری ها در تحقق این مهم پررنگ است.

دلاور بزرگ نیا همچنین از وجود 158 طرح گردشگری نیمه تمام در شهرستان های محمودآباد و نور خبر داد و گفت: شهرستان محمودآباد به رغم بهره مندی از 33 کیلومتر ساحل آزاد و قابل دسترس و بسترهای مناسب گردشگری  و موقعیت مناسب جغرافیایی به عنوان شهر مبدا مسافران از مسیر پایتخت کشورمان، اما هنوز از زیر ساخت های لازم جهت جذب مسافران و گردشگران برخوردار نیست واین اداره کل درصدد تکمیل 22 طرح نیمه کاره گردشگری در این شهرستان هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز