با حضور استاندار مازندران در جلسه کارگروه توسعه صادرات؛

راهکارهای توسعه صادرات استان بررسی شد

۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۲۳:۳۹:۳۵
کد خبر: ۴۵۹۳۷۲
راهکارهای توسعه صادرات استان بررسی شد
با حضور استاندار مازندران راهکارهای توسعه صادرات استان بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، به منظور انجام هماهنگی های لازم برای صادرات محصولات مختلف از جمله مرکبات و کیوی به ریاست استاندار مازندارن برگزار شد.

ربیع فلاح جلودار در این جلسه با اشاره به این که در 5 ماهه نخست امسال 485 هزار تن انواع کالا به میزان 165 میلیون دلار از مازندران به بازارهای هدف صادر شده، بیان داشت: گر چه در برخی محصولات شاهد افزایش صادرات بوده ایم، لیکن باید به منظور تحقق اهداف بلند صادراتی استان همه بیش از پیش تلاش نمائیم.

استاندار با اشاره به پتانسیل 500 هزار تنی صادرات محصول مرکبات و کیوی مازندران در سال جاری، بر هدف گذاری حداکثری صادرات این محصول تاکید کرد و یادآور شد: فرصت باقی مانده تا زمان صادرات مرکبات امسال اندک و مسئولیت دستگاه های مسئول بسیار سنگین است و لذا هیچ اقدام و عملی در این راستا نباید فروگذار شود.

مقام عالی دولت در مازندران، با اعلام این که در روز آتی با وزیر ارتباطات و رئیس کمیسیون مشترک ایران و روسیه به منظور پیگیری و رفع موانع پیش روی صادرات ملاقات خواهم نمود، خاطرنشان کرد: برنامه صادراتی استان با همکاری صنعت و معدن، اتاق بازرگانی و جهاد کشاورزی با محوریت اتاق تدوین و در این ارتباط تیمی تشکیل و طرح اولیه را ظرف یک هفته نهایی نماید.

استاندار تاکید کرد: یک پروژه 50 هزار تنی صادرات کالا در گام نخست و یک پروژه 100 هزار تنی در گام بعدی در این راستا با همه مسائل مرتبط با آن ارایه شود و پیگیری ها و هماهنگی های لازم نیز پیش بینی و با جدیت دنبال گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز