مدیرکل اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد

راه‌اندازی خانه تشکل‌های مردم نهاد در استان

۱۳۹۵/۰۷/۰۳ - ۱۵:۳۸:۱۵
کد خبر: ۴۵۹۵۱۰
راه‌اندازی خانه تشکل‌های مردم نهاد در استان
خانه تشکل‌های مردم نهاد استان کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یاسوج؛مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت و ضرورت وجود تشکل‌های مردم نهاد، از راه‌اندازی خانه تشکل‌های مردم نهاد در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سید‌ علی‌فتح میرمحمدی با بیان اینکه تشکل‌های مردمی یکی از ضروریت‌های مهم در هر منطقه است گفت: تشکل‌های مردمی با اقدامات خیرخواهانه خود می‌توانند در توسعه استان نقش موثری داشته باشند.

وی افزود: بیش از 290 تشکل مردم‌نهاد در استان به ثبت رسیده است که بیشتر این تشکل‌ها نیمه فعال یا راکد هستند.

میرمحمدی بر شناسایی تشکل‌های مردم‌نهاد نیمه فعال یا راکد استان تأکید کرد و گفت: باید علت عدم فعالیت این تشکل‌ها مشخص شود و چنانچه دیگر تمایل به ادامه کار ندارند به صورت رسمی منحل شوند.

وی افزود: تشکل‌های مردمی با کمک و همکاری نیروهای مردمی کار خود را انجام می دهند و بابت خدماتی که ارائه می دهد حقوقی دریافت نمی کند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمدگفت:دولت می تواند در بخش‌هایی مانند ساختارسازی، همکاری برای ثبت تشکل‌ها یا برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی با این تشکل‌ها همکاری کند.

وی نبود مکان متمرکز برای نشست‌ها و مشورت را مهم‌ترین مشکل تشکل های مردم نهاد اعلام کرد و گفت: نیاز است اعضای تشکل‌های مردم نهاد هر یک ماه در محلی جمع شده و با بیان مشکلات خود به منظور رفع آنها تصمیم‌گیری و هم‌اندیشی کنند.

میرمحمدی نصب تابلوهای مخصوص، استفاده از ظرفیت رسانه به منظور فرهنگ سازی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری نشست‌های تخصصی، همکاری و تسریع در ثبت تشکل‌ها را از دیگر عوامل موثر برای توانمند سازی تشکل‌های مردم نهاد عنوان کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز