استاندار ایلام:

حل معادلات منطقه ای بدون حضور ایران امکانپذیر نیست

۱۳۹۵/۰۷/۰۱ - ۱۱:۴۹:۵۰
کد خبر: ۴۶۰۰۷۹
حل معادلات منطقه ای بدون حضور ایران امکانپذیر نیست
استاندار ایلام گفت:حل معادلات منطقه ای بدون حضور ایران امکانپذیر نیست.

به گزارش برنا ایلام ، محمدرضا مروارید روز چهارشنبه در صبحگاه مشترک ستاد نیروهای مسلح استان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با بیان اینکه امروز حل مسائل و معضلات منطقه ای در عرصه های مختلف بدون حضور ایران اسلامی امکان پذیر نیست، اظهار کرد: ایران اسلامی هم اکنون به چنان قدرت و توانی در عرصه های سیاسی، نظامی و اقتصادی رسیده که همگان به وزن و جایگاه کشورمان در منطقه و جهان اذعان دارند.

استاندار ایلام گفت: ثبات، آرامش و امنیت امروز ما مرهون مجاهدت و تلاش های نیرو های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی کشوراست.
وی با اشاره به اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب برخی افراد و جریان ها در صدد انحلال ارتش بودند، افزود: امام امت (ره) نه تنها ارتش را تقویت کردند بلکه با تاسیس سپاه پاسداران و بسیج مردمی توان یگان های مسلح کشور 2 چندان شد
تا در هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به حماسه آفرینی ها و رشادت های بسیاری دست بزنند.
استاندار ایلام یادآور شد: نیروهای مسلح کشور در دوران دفاع مقدس با وجود در اختیار داشتن کمترین تجهیزات نظامی در سایه ایمان به امدادهای الهی و همبستگی ملی و با درایت و هدایت های حضرت امام (ره) اجازه ندادند وجبی از این خاک پرگهر به تصرف دشمن بعثی درآید.
مروارید ادامه داد: جوانان متخصص و متعهد این سرزمین در دوران دفاع مقدس موفق به ساخت موشک برای پشتیبانی از جبهه ها و مقابله با تهاجم دشمن شدند و امروز شاهدیم موشک هایی با برد بیش از 2 هزار کیلومتر با کمترین درصد خطا، توسط متخصصان داخلی ساخته می شود.
وی اضافه کرد: امروز نیز روحیه ایثار و شهادت طلبی در میان جوانان ایران اسلامی موج می زند و شاهدیم فرزندان این مرز و بوم در قالب مدافعان حرم به مقابله با گروه های تکفیری و تروریستی می پردازند و همین عامل لزوم نامگذاری یکی از ایام هفته دفاع مقدس را بنام مدافعان حرم بیشتر می کند.
*دوران دفاع مقدس نمایش هشت سال حضور آگاهانه و تبلور از خود گذشتگی مردم بود
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام نیز در این آیین گفت: دفاع مقدس، نمایش هشت سال حضور آگاهانه و شجاعانه مردم در خط مقدم دفاع از ارزش ها و نمونه بارز تبلور ایثار و خودگذشتگی و قدرت نرم جمهوری اسلامی یعنی قدرت ایمانی و معنوی در برابر قدرت مادی و تجهیزاتی نظامی دشمنان بود که بر تمام قدرت مادی و امکانات نظامی آنان غلبه کرد.
سردار سید صادق حسینی افزود: امروز در شرایطی ب عنوان ام القرای جهان اسلام عرض اندام می کنیم که کشورهای اطراف ما در حوزه امنیت با مشکلاتی مواجه هستند، اما نظام مقدس اسلامی در امنیت کمال و اقتدار کامل بسر می برد.
وی با اشاره به برخی سخنان مبنی بر اینکه در شرایط کنونی بجای هزینه کردن برای نیروهای مسلح باید به مسائل اقتصادی پرداخت، تاکید کرد: امروز باید بدانیم که به تجهیزات مدرن و فناوری روز قدرت دفاعی بیش از گذشته نیازمندیم، اگر غفلت کنیم و به نیروهای مسلح توجه نشود ممکن است آسیب ببینیم و این یک اشتباه استراتژیک و بزرگ است که توجه به نیروهای نظامی برای ما هزینه دارد.
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام یادآور شد: افزایش توان نیروهای مسلح قدرت بازدارندگی ایجاد می کند و در کنار آن نیز باید توجه به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندی های داخلی بر پایه اقتصاد مقاومتی مد نظر مسئولان باشد.
آیین صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان ایلام روز چهارشنبه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در ستاد فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) با حضور یگان های نمونه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، محمدرضا مروارید استاندار و اعضای شورای تامین استان و برخی مسئولان اجرایی برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز