استاندار گیلان : تسریع اتصال خط ریلی به مجتمع بندری کاسپین ضروری است

۱۳۹۵/۰۷/۰۱ - ۱۶:۴۲:۲۹
کد خبر: ۴۶۰۲۰۸
استاندار گیلان : تسریع اتصال خط ریلی به مجتمع بندری کاسپین ضروری است
نشست مشترک استاندار گیلان و مجمع نمایندگان ظهر امروز با هدف بررسی توانمندی های منطقه آزاد انزلی در روند توسعه گیلان و اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در این منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان، دکتر محمد علی نجفی در این نشست که  با حضور دکتر حضرتی نماینده گیلانی تهران در مجلس برگزار شد مجمع نمایندگان را یاوران همیشگی  استان در توسعه دانست و افزود : امیدواریم با کمک و همراهی خوبی که در استان وجود دارد شاهد توسعه هر چه بشتر در بخش های مختلف باشیم .

وی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات صورت گرفته در منطقه آزاد انزلی در دولت تدبیر و امید خاطر نشان کرد : در بدو شروع دولت یازدهم با توجه به مسئولیتی که در  مناطق آزاد کشور داشتم  بازدیدهایی غیر رسمی از منطقه آزاد انزلی انجام دادم و بسیار افسوس خوردم که این منطقه متناسب با آنچه که در بدو شکل گیری آن  تصور داشتم  رشد نکرده بود.

دکترنجفی با ابراز خرسندی از حجم کارهای صورت گرفته در منطقه آزاد که به گفته دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی بعضی از آنها پایلوت کشوری است افزود : اشتغال حدود 8 هزار نفر در 3 سال گذشته از دستاوردهای  حاصل شده در منطقه آزاد انزلی است  .

نماینده عالی دولت در گیلان  بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاری توسط این بخش را از جمله زیبایی  اقدامات صورت گرفته در منطقه آزاد عنوان کرد.

دکتر نجفی با اشاره به تاکید رئیس جمهوری در سفر به گیلان مبنی بر توسعه منطقه آزاد انزلی و ساخت مجتمع بندری کاسپین با ظرفیت 22 میلیون تن گفت : تسریع در اتصال خط ریلی به مجتمع بندری کاسپین ضروری است  وتوسعه این بندر در کنار بنادر دیگر گیلان به ظرفیتهای صادراتی استان می افزاید.

وی با بیان اینکه ساخت موج شکنها وپست های اسکله مجتمع بندری کاسپین  با سرمایه گذاری بیش از 600 میلیارد تومان پیشرفت خوبی دارد  گفت : دو پست اسکله که از مصوبات سفر رئیس جمهوری نیز هست تا پایان امسال آماده بهره برداری است.

استاندار گیلان به تحولات صورت گرفته در بخشهای تجاری و گردشگری منطقه آزاد واستقبال خوب مردم از این طرح ها اشاره کرد و گفت :افزایش صادرات از این منطقه نشان دهنده توجه به سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

وی وجود منطقه آزاد انزلی را کمک به  توسعه گیلان دانست و افزود : الحاق فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت و نواحی صنعتی اطراف  منطقه آزاد  موجب می شود تا این مراکز با حفظ مدیریت خود از مزایای قانونی برای رونق اشتغال بهره بگیرند.

در پایان این نشت نمایندگان از بخش های مختلف منطقه  آزاد و طرح های زیربنایی و عمرانی منطقه بازدید کرد.

نظر شما