مدیرکل راه و شهرسازی قزوین:

مدرسه ۲۰کلاسه مهرگان به آموزش و پرورش واگذار شد

۱۳۹۵/۰۷/۰۳ - ۱۴:۳۱:۲۰
کد خبر: ۴۶۰۸۵۶
مدرسه ۲۰کلاسه مهرگان به آموزش و پرورش واگذار شد
حامد مانی فر از واگذاری مدرسه 20کلاسه مهرگان با تقاضای وزیر آموزش و پرورش و دستور وزیر راه و شهرسازی به آمورش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی قزوین با اعلام این خبر گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و در نخستین روز بازگشایی مدارس مدرسه 20کلاسه احداثی این اداره کل در ناحیه شهری مهرگان با تقاضای وزیر آموزش و پرورش و دستور وزیر راه و شهرسازی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

مانی فر توضیح داد: به این ترتیب تعداد مدارس واگذار شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی قزوین به آموزش و پرورش به 11باب رسید.

وی تصریح کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و لزوم حمایت از دستگاه های متولی جهت ساماندهی وضعیت تحصیلی دانش آموزان ناحیه شهری مهرگان یک باب مدرسه دیگر نیز با تعداد 20کلاس درس که با منابع سازمان ملی زمین و مسکن احداث شده به دستور وزیر راه و شهرسازی به آموزش و پرورش تحویل داده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین با اشاره به اینکه این واگذاری پس از تقاضای وزیر محترم آموزش و پرورش از وزیر محترم راه و شهرسازی و به منظور مساعدت صورت گرفته افزود: راه و شهرسازی بر اساس قانون، تعهدی در زمینه احداث مدارس ندارد ولی با این وجود و با توجه به در اولویت بودن تامین نیازهای آموزشی مردم در ناحیه شهری مهرگان، توان خود را بکار بسته تا بخشی از این خدمات را تامین کند.

مانی فر ادامه داد: در همین راستا هم عملیات اجرایی ساخت 12باب واحد آموزشی از منابع سازمان ملی زمین و مسکن توسط راه و شهرسازی در مهرگان آغاز شد که از این تعداد 5واحد آموزشی به طور کامل تکمیل و 5باب دیگر تا مرحله اسکلت و سقف و سفتکاری پیش رفته و به شکل رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دو باب واحد آموزشی نیز با مشارکت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین  و شهرداری محمدیه تا مرحله سفت کاری پیش رفته و به آموزش و پرورش واگذار شده یادآور شد: این اداره کل برای اتمام ساخت یک مدرسه دیگر که توسط بنیاد برکت احداث شده نیز 4میلیارد ریال کمک مالی انجام داده است.

دبیر شورای مسکن استان یادآور شد: مدرسه 20کلاسه مهرگان نیز در آغاز سال تحصیلی جدید با دستور وزیر راه و شهرسازی به شکل رایگان جهت بهره برداری در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

گفتنی است  با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید به منظور ترغیب بخش خصوصی به ساخت مدرسه در حال حاضر  تعداد 4باب مدرسه غیر انتفاعی دیگر نیز با جمعیت دانش آموزی نزدیک به 500نفر در حال ارائه خدمت به ساکنان ناحیه شهری مهرگان می باشد و باتوجه به ضرورت پیش بینی نیاز سال های آتی، اداره کل راه و شهرسازی قزوین آمادگی واگذاری زمین در راستای ماده 100قانون بخشی از مقررات مالی دولت را دارد.

راه و شهرسازی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز