مدیرکل راه و شهرسازی قزوین خبر داد:

برگزاری جشنواره معرفی مهندسین و ساختمان های برتر استان

۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۱۲:۲۷:۱۷
کد خبر: ۴۶۱۲۱۶
برگزاری جشنواره معرفی مهندسین و ساختمان های برتر استان
حامد مانی فر از برگزاری جشنواره ای با مضمون معرفی مهندسین و ساختمان های برتر استان قزوین همزمان با روز مهندس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی قزوین با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با هدف ایجاد فضای رقابتی مثبت میان جامعه مهندسی و سرمایه گذاران در حوزه صنعت ساختمان و ارتقای کیفیت ساخت و ساز برگزار خواهد شد.

مانی فر اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی قزوین در نظر دارد با مشارکت دستگاه ها و نهادهای مرتبط و بر اساس قضاوت متخصصان و کارشناسان خبره این جشنواره را برگزار کند تا از این طریق ساختمان های برتر ارزیابی و معرفی و همچنین از عوامل آنها تقدیر شود.

وی اذعان کرد: نظارت عالی بر ساخت و سازهای استان از جمله وظایف راه و شهرسازی است که بی شک با برگزاری رقابت هایی از این دست و تشویق مهندسان و دست اندرکاران برتر می توان شاهد افزایش قابل توجه کیفیت در ساخت و ساز و رعایت مقررات ملی ساختمان بود.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین بیان کرد: این نظارت با هدف ارتقای ساخت و ساز در استان اعمال می شود چراکه در کنار لزوم برخورد با تخلفات ساختمانی و عوامل متخلف و همچنین پیگیری انجام اقدامات اصلاحی استفاده از نظام تشویق نیز ضرورت دارد.

مانی فر همچنین بیان کرد: در این جشنواره شهرداری ها و سایر مراجع صدور پروانه، دستگاه های مرتبط، اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر فعالان صنعت ساختمان که دارای تاثیرات مطلوب و ماندگار در ساخت و ساز استان بوده اند نیز مورد شناسایی و تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی در خصوص هدف از برگزاری این جشنواره عنوان کرد: فراهم کردن زمینه رشد و اعتلای مهندسی، تقویت و توسعه فرهنگ و ارزش های ایرانی، اسلامی، بومی و اقلیمی، ارج نهادن به اخلاق حرفه ای و رفتار مسوولانه منطبق با دانش حرفه ای در عرصه خدمات مهندسی از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

این مقام مسوول ادامه داد: رشد آگاهی عمومی نسبت به اصول معماری و شهرسازی و مقررات ملی ساختمان، ترویج مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری و تشویق سرمایه گذاران صنعت ساختمان به ساخت ساختمان های با کیفیت نیز از جمله دیگر اهداف این جشنواره بشمار می رود.

مانی فر تصریح کرد: معرفی ساختمان های برتر جهت رعایت مقررات ملی ساختمان و اصول معماری و شهرسازی در بخش های معماری، سازه و تاسیسات بر اساس ساختمان های گروه الف، ب و ج و بلند مرتبه و تقدیر از عوامل و همچنین شهرداری ها و سایر مراجع صدور پروانه در راستای انجام دقیق و کامل اقدامات قانونی مطابق مقررات جاری از جمله برنامه های جشنواره است.

نظر شما