معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرد

کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم برگزار می شود

۱۳۹۵/۰۷/۰۵ - ۱۰:۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۶۱۵۶۹
کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم برگزار می شود
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین روستا با بیان اینکه کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم در قم برگزار می‌شود، گفت: در این کنگره ۲۷ شهید روحانی که ۱۷ نفر آنها ایرانی و ۱۰ نفر از عراق، افغانستان و پاکستان هستند، تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست رسانه ای کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم که در سالن جلسات مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، عنوان کرد: اولین و نخستین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم در قم برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: این کنگره، گرامیداشت شهدای عزیزی است که در برابر غیرت، شهامت و عظمت این شهید سر فرود می‌آوریم.

حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد تصریح کرد: کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم، سر فرودآوردن در برابر کسانی است که برای انسانیت و شرف، مرز و ملیت نشناختند و پروانه وار سوختند تا بشریت در آرامش باشند.

وی تأکید کرد: اکنون تمام دنیا اعم از اروپا، آمریکا، جهان غرب و جهان اسلام فهمیدند که خون شهدای مدافع حرم نه تنها تشیع و کشورهای منطقه بلکه کشورهای اروپایی، آمریکایی و تمام دنیا را مدیون خود کردند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان داشت: کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم با هدف آشنایی مردم و حوزویان با روحانیون شهید مدافع حرم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد افزود: بخش قابل توجهی از شهدای مدافع حرم روحانی هستند، به طوری که آمار نشان می‌دهد که 27 نفر از شهدایی که در سوریه و عراق به شهادت رسیدند، از جمله شهدای روحانی بودند که از ایران به این مناطق اعزام شدند.

وی یادآور شد: بیشترین قشری که در زمان جنگ حضور داشتند و به شهادت رسیدند، قشر روحانی بودند و در دوران دفاع مقدس 4 هزار و 600 روحانی و طلبه به شهادت رسیدند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم در روز پنج شنبه (8 مهر) ساعت 8 و سی دقیقه با سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان در مدسه علمیه امام موسی کاظم (ع) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد افزود: بازخوانی اندیشه‌های جهادی و زندگی شهدای روحانی و الگوگیری از وصایای نورانی و حرکت آفرینی شهدای روحانی از جمله اهداف کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم است که بخش از این موضوعات به صورت ویژه نامه در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این کنگره 27 شهید روحانی که 17 نفر آنها ایرانی و 10 نفر از عراق، افغانستان و پاکستان هستند، تجلیل می‌شوند، همچنین خانواده‌های این شهداء نیز مورد تجلیل و تکریم قرار می‌گیرند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان داشت: کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم دارای ویژگی‌های خاصی است، گرچه این کنگره در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پیگیری می‌شود، اما این کنگره اختصاص به سازمان و نهادی ندارد و همه مراکز حوزوی در برگزاری این کنگره سهیم هستند.

حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد اضافه کرد: این کنگره شامل تعظیم کل حوزه علمیه در برابر عظمت شهدای روحانی است، همچنین این کنگره در بعد بین‌المللی برگزار می‌شود و خانواده شهداء  و شهدای روحانی مدافع حرم از دیگر کشورها تجلیل می‌شوند.

وی تصریح کرد: گرچه این کنگره هم ملی و هم فراملی است، قطعا آخرین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی نیست، ملاک ما در این کنگره، شهدای روحانی بودند که از ایران اعزام شدند، اما تعدادی از روحانیون از حوزه علمیه نجف به سوریه و جبهه‌های عراق اعزام می‌شوند و 70 طلبه حوزه علمیه نجف شهید شدند که کنگره‌ای جهت بزرگداشت شهدای روحانی حوزه علمیه نجف برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: فتاوای جهادی در دو قرن اخیر در خصوص دفاع از کیان اسلام از جمله فتاوای علمای نجف در خصوص حمله ایتالیا به لیبی در سال‌های گذشته جمع آوری شده است که در ویژه نامه روز برگزاری کنگره منتشر می‌شود؛ همچنین پیام آیت الله سبحانی به صورت مکتوب در این ویژه نامه منتشر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد در پایان با اشاره به این که امنیت ایران و مناطق ایران مدیون خون شهدای مدافع حرم است، گفت: امروز  دنیایی از غربت و مظلومیت، شهدای مدافع حرم را احاطه کرده است که امید است ما بتوانیم با برگزاری این کنگره حق شهدا را ادا کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز