معاون بهره برداری شرکت ملی گاز ایران

گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰خانوار کشور تا پایان سال ۹۶

۱۳۹۵/۰۷/۰۵ - ۱۰:۱۸:۰۵
کد خبر: ۴۶۱۵۷۴
گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰خانوار کشور تا پایان سال ۹۶
با گازرسانی به 5 هزار روستا، همه ی روستاهای بالای 20خانوار کشور تا پایان سال آینده از نعمت گاز برخوردار می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از یاسوج؛معاون مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران در یاسوج با اشاره به گازرسانی به همه ی روستاهای بالای 20خانوار کشور تا پایان سال آینده گفت: بیش از6 هزار روستای کشور در دولت تدبیر و امید از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

مجتبی شیخ بهایی که به منظور معرفی مدیرعامل جدید شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج سفر کرده بود افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد شهرها و روستاهایی که از نعمت گاز برخوردار بودند انگشت شمار بود اما به برکت خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی هم اکنون به هزار و 69 شهر و 21 هزار روستا در کشور گازرسانی شده است .

وی با بیان اینکه 75 درصد انرژی کشور از طریق گاز تامین می شود ادامه داد: پارسال دویست و شش میلیارد مترمکعب گاز تولید شد که از این میزان 181میلیارد مترمکعب برای مصارف خانگی، صنایع، تجاری و نیروگاهی توزیع شد.

معاون مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران تعداد مشترکان خانگی گاز را 21میلیون مشترک با مصرف 68میلیارد مترمکعب اعلام کرد و گفت: 14 هزارمشترک در صنایع عمده با مصرف 55میلیارد و 85مشترک نیروگاهی با مصرف 58میلیارد مترمکعب گاز در کشور وجود دارد.

شیخ بهایی به گسترش عملیات گازرسانی در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد در سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: 98درصد خانوارهای شهری و66درصد روستاهای استان تحت پوشش طرح گازرسانی قرار گرفته اند که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی به شرایط خاص جغرافیایی کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و ادامه داد: شاخص های هزینه کرد برای گازرسانی به مناطق دور افتاده ی این استان بیشتر از میانگین کشوری بود.

شیخ بهایی گفت: هزینه ی نصب هر علمک در مناطق سردسیری کشور 6 میلیون تومان و در مناطق گرمسیری 2 میلیون تومان برآورد شده است که بواسطه ی دشواری کار در این استان هزینه ها افزایش یافته است.

نیک اقبالی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین به شتاب خدمات درفرایند توسعه ی استان اشاره کرد و گفت: موفقیتهای حاصل شده در سایه ی همدلی بدست آمد.

وی به گاز رسانی به 185 روستا در سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست از اولویت های مهم در روند طرح های گازرسانی است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد به وجود 4خط لوله ی گاز سراسری در استان اشاره کرد و ادامه داد: این مهم ضرورت گازرسانی به تمامی نقاط استان را دوچندان کرده است.

صیدالی مدیرعامل پیشین شرکت گاز استان هم در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد 8ساله ی خود گفت: در این مدت شبکه ی گاز رسانی استان با رشد دوبرابری به 1600کیلومتر افزایش یافت.

وی افزود: علاوه بر گازرسانی به حواشی شهرها، هم اکنون 568روستا از مجموع روستاهای استان گاز رسانی شده است.

صیدالی به در دست اجرا بودن عملیات گازرسانی به 50روستای دیگر اشاره کرد و ادامه داد: تعدادی از این طرح ها تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند.

در پایان این آیین طی حکمی آقای رحمان خادم بعنوان مدیر عامل جدید شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات هوشنگ صیدالی مدیرعامل پیشین قدردانی شد.

خادم پیشتر در سطوح مختلف مدیریتی وزارت نفت حضور داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز