حضرتی تأکید کرد؛

محرمانه بودن آمار و اطلاعات خانوارها در سرشماری عمومی نفوس و مسکن

۱۳۹۵/۰۷/۰۵ - ۱۴:۲۴:۴۲
کد خبر: ۴۶۱۷۹۸
محرمانه بودن آمار و اطلاعات خانوارها در سرشماری عمومی نفوس و مسکن
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت: طبق ماده 7 قانون مرکز آمار ایران تمام اطلاعات و آمار خانوارها محرمانه است و در اختیار هیچ نهاد، ارگان و دستگاه اجرایی قرار نگرفته و به صورت کلان جهت برنامه ریزی در اختیار برنامه ریزان قرار می گیرد.

به گزارش  برنا آذربایجان غربی، ناصر حضرتی در جمع معاونان فنی- آموزشی و کارشناسان مسئول سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان های استان که در سالن اجتماعات شهید آذرخویش سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، با اشاره به اهمیت سرشماری عمومی نفوس و مسکن، اظهار کرد: زیربنای همه برنامه ریزی ها در سطوح مختلف وابسته به اطلاعات و آماری است که در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به دست می آید.

وی گفت: همانطور که سرپرست خانواده برای برنامه ریزی و اداره امور منزل نیازمند اطلاعاتی در خصوص داشته ها و نیازهای افراد است، تولی گری و تدبیر امور کشور نیز بر همین منوال است.

حضرتی گفت: اطلاعات و آمار دقیق از وضعیت موجود کشور برای پایش آماری و استخراج نتایج جهت برنامه ریزی، با سرشماری عمومی نفوس و مسکن امکان پذیر است که این رویداد مهم ملی از سوم مهرماه در کشور اجرایی شده است.

مدیر اجرایی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان افزود: سازمان برنامه و بودجه در کنار دیگر برنامه ها طرح سرشماری را در اولویت اقدامات قرار داده است، به طوری که در راستای اجرای دقیق سرشماری ستادی به ریاست استاندار آذربایجان غربی و با عضویت 11 دستگاه اجرایی در استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اجرای سرشماری اینترنتی گفت: سرشماری به صورت اینترنتی از سوم مهرماه آغاز شده است، بنابراین باید همه تلاش کنیم که شاهد مشارکت حداکثری مردم استان در این مرحله از سرشماری باشیم.

حضرتی با اشاره به شائبه هایی در خصوص سرشماری نفوس و مسکن و ارتباط آن با سازمان هدفمندی یارانه ها، خاطرنشان کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن بیستر مربوط به شاخصه های اجتماعی و فرهنگی است و هیچ ارتباطی با مباحث اقتصادی به ویژه مالیات و یارانه ندارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن دستکاری آمار و اطلاعات، از کارشناسان مسئول سرشماری خواست به مردم اطمینان بدهند که طبق ماده 7 قانون مرکز آمار تمام اطلاعات و آمار خانوارها محرمانه است.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم ثبت دقیق آمار و اطلاعات خانوارها توسط مأموران آمارگیر تصریح کرد: حفظ کرامت و حرمت افراد در اجرای مرحله حضوری سرشماری عمومی نفوس و مسکن موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حضرتی در پایان ابراز امیدواری کرد با تلاش مسئولان و مشارکت مردم شاهد برگزاری مطلوب سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 باشیم که نتیجه اولیه آن دی ماه سال جاری و نتیجه تفصیلی اش سال آینده اعلام می شود.

گفتنی است، کلاس های آموزشی مرحله دوم معاونان فنی- آموزشی و کارشناسان مسئول سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان های استان از شنبه هفته جاری آغاز شده و تا پنجشنبه در محل مرکز آموزش های علمی-کاربردی جهاد کشاورزی ادامه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز