هاشمی در چهارمین نمایشگاه دستاوردهای روستائیان و عشایر استان تهران::

هویت بخشی و توانمندسازی دستاوردهای روستاییان یکی از اولویت ها در استان است

۱۳۹۵/۰۷/۰۶ - ۱۳:۱۰:۱۱
کد خبر: ۴۶۲۲۱۸
هویت بخشی و توانمندسازی دستاوردهای روستاییان یکی از اولویت ها در استان است
استاندار تهران گفت:‌ امنیت غذایی که در دنیا موضوع مهمی است در دولت تدبیر و امید با وجود همه محدودیت ها بیش از حد تصور توجه شده است.
به گزارش خبر گزاری برنا از تهران، چهارمین نمایشگاه دستاوردهای روستائیان و عشایر استان تهران طی آئینی با حضور استاندار تهران در مرکز فرهنگی شهدای شهرستان پاکدشت گشایش یافت.

دراین نمایشگاه که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری،استاندار تهران، فرماندار و امام جمعه پاکدشت برگزار شد،محصولات تولیدی، توانمندی ها و دستاوردهای جامعه روستایی و عشایری استان تهران در قالب 200غرفه به نمایش گذاشته شده است.

سیدحسین هاشمی در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید گفت:‌ از زمانی که مسئولیت استان تهران را به عهده گرفتیم هویت بخشی و توانمندسازی دستاوردهای روستاییان یکی از اولویت ها بوده است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه ها برای عرضه توانمندی روستاییان افزود:‌ هرچه زمان می گذرد توانمندی روستاییان بیشتر خود را نشان می دهد و تجربیات روستاییان برای توانمندی اقتصاد روستا بیش از پیش نمایان می شود.

استاندار تهران ادامه داد: امنیت غذایی که در دنیا موضوع مهمی است در دولت تدبیر و امید با وجود همه محدودیت ها بیش از حد تصور توجه شده است.

هاشمی تاکید کرد:نه تنها در تولید گندم خودکفا شده ایم بلکه توان صادرات این محصول را با وجود خشکسالی ها به دست آورده ایم.

وی با بیان اینکه بیش از 10 محصول غذایی و کشاورزی تولیدی روستاییان استان تهران در کشور رتبه های اول تا سوم را دارد گفت: 22 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان تهران مجهز به آبیاری تحت فشار است که به 40 هزار هکتار افزایش یافته و تا پایان سال به 50 هزار هکتار و تا پایان دولت یازدهم به 60 هزار هکتار می رسد.

استاندار تهران گفت: دولت و رییس جمهور به تولیدات کشاورزی توجه ویژه ای دارند و با اولویت این بخش را حمایت کرده اند.

هاشمی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری به معنای تکیه بر خود و خودکفایی است که در بخش کشاورزی این موضوع در حال تحقق است.

وی با اشاره به توانمندی عشایر استان تهران تصریح کرد: عرضه مستقیم محصولات عشایری در شورا مصوب شده است و استانداری از این موضوع حمایت می کند.

هاشمی از برگزاری نمایشگاه دایمی عرضه صنایع دستی عشایر و روستاییان در استان تهران خبر داد و افزود:‌ محصولات عشایر و روستاییان از چنان کیفیتی برخوردار است که برگزاری این نمایشگاه اقتصاد روستاییان را چند برابر توانمند می کند.

استاندار تهران با طرح این سوال که ابتدای دولت یازدهم وضعیت روستاییان تا کنون چه تغییری کرده است ؟ گفت:محاسبه منصفانه نشان می دهد در حالیکه ‌درآمد دولت یازدهم از نفت  به یک میلیون بشکه کاهش یافت اما از هیچ کمک و حمایتی از روستاییان دریغ نکرده است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز