درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی

برگزیدگان فراخوان«سال خوب ۹۵»اعلام شد

۱۳۹۵/۰۷/۰۶ - ۱۴:۵۶:۵۰
کد خبر: ۴۶۲۲۸۸
برگزیدگان فراخوان«سال خوب ۹۵»اعلام شد
برگزیدگان استانی فراخوان سال خوب، سال زبان مادری اقوام ایرانی و هنرهای بومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چهار بخش معرفی شدند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، پس از بررسی آثار رسیده در چهار بخش نقاشی، خوش‌نویسی، سفالگری و عکاسی از میان 57 اثر نقاشی آثار فاطمه متقیان و سمانه شیخبگلو از ارومیه، طریفه محمودکاکی از مهاباد، سماء عبدالله زاده از ماکو و شهاب صبوری از میاندوآب را به عنوان آثار برتر معرفی کردند.

بر همین اساس پس از بررسی 13 اثر خوش‌نویسی، آثار مینا خدایی و محدثه جعفرزاده از ارومیه، و نازنین مسلمی از تازه‌شهر به عنوان آثار برگزیده استانی در این بخش معرفی شد.

همچنین عنوان منتخب استانی بخش سفالگری را از میان 67 اثر فائزه پسران افشاریان و پریسا ابراهیمی از ارومیه، امیر جلیل‌پور از چالدران، محمدرضا اکبریان از میاندوآب و نگار خدیوی از خوی به خود اختصاص دادند.

هیات داوران ثمین علیزاده، ثنا وطمانی، ‍ژینا محمدی و صبا قریشی از مهاباد، ثمین معصومی از خوی و سبحان فرامرزی از شاهین‌دژ را به عنوان برگزیده استانی بخش عکاسی از میان 55 اثر اعضا مراکز کانون استان اعلام کرد.

همچنین نمایش عروسکی«دنیای زیبا» از کانون مهاباد تنها راه یافته به مرحله کشوری این فراخوان است.

زهرا آبسوران معاون فرهنگی کانون استان هدف ویژه از اجرای این فراخوان در استان هم‌زمان با سراسر کشور را در دیدرس قراردادن آثار برگزیده اعضا با یک موضوع واحد و توجه بیش از پیش به زبان مادری اقوام و حمایت از هنرهای بومی و سنتی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در عرصه فرهنگ و هنر اعلام کرد.

آبسوران با اشاره به این‌که ای فراخوان در اردیبهشت 95 با عنوان«سال خوب 1395، سال زبان مادری اقوام ایرانی و هنرهای بومی» از طرف اداره کل آفرینش‌های هنری و ادبی کانون کشور منتشر شده است گفت: بیش از 202 اثر در چهار بخش نقاشی، سفالگری، خوش‌نویسی و عکاسی با این موضوع تولید شده است و برگزیدگان استانی و آمار کلی آثار سایر بخش‌های این فراخوان شامل موسیقی و سرود با موضوع آواها و موسیقی محلی اقوام، فیلم‌سازی شامل فیلم کوتاه و انیمیشن با موضوع مستندنگاری هنرهای بومی و سنتی و هنرهای بومی و سنتی با موضوع تولید یک عروسک بومی در پایان آذرماه سال جاری معرفی خواهند شد.

گفتنی است منتخبی از آثار راه یافته به مرحله کشوری این فراخوان در یک مجموعه متشکل از 93 اثر ملی در هررشته به چاپ خواهد رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز