استاندار اردبیل:

جوانان برای کارافرینی و رونق دادن به تولید و اشتعال تحت آموزش قرار بگیرند

۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۱۲:۴۴:۵۲
کد خبر: ۴۶۳۱۶۰
جوانان برای کارافرینی و رونق دادن به تولید و اشتعال تحت آموزش قرار بگیرند
استاندار اردبیل از متولیان امر خواست تا نشست ها ، کارگاه ها و کلاس های آموزشی متعدد تشکیل و از اساتید مجرب برای آموزش های مربوط به کارآفرینی، استفاده از افکار و طرح های ابتکاری به منظور رونق تولید و اشتغال بهره بگیرند.

به گزارش برنا ،مجید خدابخش در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان اردبیل افزود: دیگر دوران کارمند شدن، پشت میزنشینی و استخدام های دولتی در کشور سپری شده است.

وی بیان کرد: افزود ده ها سال است که مصرف گرایی بدون توجه به تولید به نوعی عادت ناپسند در ایران تبدیل شده است.

استاندار اردبیل تاکید کرد که فرهنگ سازی در این زمینه برای مردم و به خصوص جوانان که چگونه با کارآفرینی و بهره گیری از افکار و طرح های نوین و ابتکاری به ایجاد شغل و تولید کمک شود یک کار سخت و در عین حال شدنی و ضروری برای کشور است.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست گفت: بطور یقین مشارکت دادن جوانان در اداره امورجامعه ، آموزش دادن آنان برای انجام کارهای جمعی و ترغیب به گفت و گو و تفاهم نتایج مفیدتر در پی خواهد داشت.

حجتی، کم توجهی به نیازها و مسایل جوانان را یکی از دلایل افزایش سرسام آور انواع آسیب های اجتماعی در ایران ذکر و یادآوری کرد : نوجوانی و جوانی سن های طلایی در طول عمر انسان محسوب می شوند و باید برای اصلاح جامعه و کاستن از آسیب های اجتماعی ضمن ارج نهادن به جوانان نیازهای معنوی و مادی آنها به شکل درست تامین شود.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان مسکن ، شغل و ازدواج را از نیازهای اساسی جوانان ذکر و خاطرنشان کرد : بی شک بدون تامین این نیازها تلاش برای رفع سایر مشکل های جوانان ابتر خواهد ماند.

وی بیان کرد : سپردن کارهای مربوط به جوانان به سازمان های مردم نهاد مناسب ترین و بهترین راه ممکن در شرایط کنونی برای مهار بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در جامعه است.

وی همچنین احیای دوباره سازمان ملی جوانان را برای رسیدگی موثرتر به کارها و مسایل جوانان مفید دانست و افزود : معاون اول رییس جمهور قول داده است که تا شش ماه آینده این کار عملی شود.

در این نشست که در سالن شیخ صفی الدین استانداری اردبیل ترتیب یافت مدیران و کارشناسان ذیربط مسایل و پیشنهادهای مرتبط با امور جوانان را مطرح کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز