استاندار فارس:

پلیس نماد جامعه مدنی و زیست مسالمت آمیز است

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۱۰:۱۶:۳۹
کد خبر: ۴۶۳۶۷۷
پلیس نماد جامعه مدنی و زیست مسالمت آمیز است
استاندار فارس گفت: اساساً پلیس نماد جامعه مدنی و زیست مسالمت آمیز بوده و به هرمیزان که شهرها و جوامع گسترش پیدا کردند به همان میزان نیز نقش و اهمیت پلیس افزایش پیدا کرده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس سید محمد علی افشانی در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی استان ضمن تبریک آغاز هفته نیروی انتظامی و با ادای احترام و سلام به ارواح طیبه شهدا خصوصاً شهدای عرصه مبارزه با سوداگران مرگ  و همچنین ادای احترام به فرماندهی معظم کل قوا اظهار داشت: بدون شک بر همگان روشن و واضح است که امروز امنیت پایه و اساس توسعه در هر کشور و منطقه ای می باشد.
وی افزود: بدون امنیت امکان تحقق توسعه محال بوده خصوصاً در حال حاضر که شکل امنیت نیز متفات تر از گذشته می باشد.
استاندار فارس ادامه داد: اگر امنیت در گذشته صرفاً امنیت نظامی بود امروز امنیت اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی و از همه مهم تر امنیت روانی شاخص اصلی برای تحقق توسعه و پیشرفت است.
مهندس افشانی گفت: خوشبختانه امروز به برکت خون شهدای عزیز و تلاش رزمندگان و نیروهای نظامی ، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی وضعیت امنیتی کشورمان در منطقه بلاخیز خاورمیانه مثال زدنی است.
رئیس شورای تامین استان فارس اظهار داشت: امنیت امروز حاصل ازجان گذشتگی پرسنل نیروهای نظامی و انتظامی می باشد که از آسایش خود می گذرند تا زمینه آسایش و رفاه مردم را فراهم نمایند.
وی گفت: به نوبه خود از وضعیت رو به بهبود امنیت و آرامش در استان فارس که با هماهنگی اعضای شورای تامین و درک بالای مردم فهیم استان و همکاری آنها حاصل شده است سپاسگزاری می نمایم.
استاندار فارس افزود: یکی از بخش های امنیت اقتصادی موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز می باشد و این مبارزه، تقویت تولید را به همراه دارد که نتیجه آن نیز تقویت اقتصاد و اشتغال بوده که این موضوع بخشی از اقدامات نیروی انتظامی ما می باشد.
مهندس افشانی گفت:  به خوبی می دانیم در جشن ها و اعیاد که همه در کنار خانواده و یا در مراکز تفریحی هستند نیروهای انتظامی ما در جاده ها و شهرها حافظ امنیت و زمینه ساز آسایش مردم هستند.
وی گفت: نیروی انتظامی در همه ایام سال در حال مبارزه با سوداگران مرگ و کسانی که ناقض قانون و کسانی که منافع خود را برمنافع جامعه ترجیح می دهند می باشد و زمینه ساز امنیت و آرامش در شهرها هستند.
استاندار فارس افزود: پلیس در هر شهر نماد اجتماعی بودن، مدنی بودن و شهروند بودن بوده و یکی دیگر از وظایف پلیس نیز حمایت از حقوق شهروندی می باشد.
افشانی گفت: شهروندان ما حقوقی دارند و رعایت حقوق شهروندی تنها با حاکمیت قانون و رعایت اخلاق امکان پذیر است.
وی افزود: برای جامعه ما هیچ مسئله ای بالاتر از حاکمیت قانون نیست و اگر فرزندان ما در جامعه خوب تربیت شوند که بدانند حاکمیت و رعایت قانون مانع از وقوع جرم و هدررفت سرمایه های عظیم خواهد شد به طور قطع وظیفه آنها سنگین تر خواهد شد.
استاندار فارس ابراز داشت: آنچه در جامعه باعث رنجش و زحمت دیگران می شود عدم تبعیت از قانون و نادیده گرفتن حقوق انسان ها خواهد بود.
افشانی  گفت: یکی از وظایف اصلی آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مراکز آموزشی نیروهای نظامی و انتظامی آشنا نمودن مردم با حقوق خویش و تلاش برای نهادینه کردن قانون به عنوان مبنای رفتار می باشد و قطعاً در این خصوص نیز تلاش خواهند داشت و هر روزمان بهتر از دیروز خواهد بود.
وی اظهار داشت: بین سلامتی جامعه و حاکمیت قانون و بین فساد و عدم حاکمیت قانون رابطه مستقیمی وجود دارد به این معنی که به هر میزان که قانون حاکم شود به همان میزان نیز فساد کم تر و سلامتی سیستم افزون تر می شود.
استاندار فارس، فرماندهی نیروی انتظامی استان را یکی از افسران پاک و با تجربه دانست و افزود: از تلاش های همه نیروهای حافظ امنیت و آرامش در جامعه تقدیر می نمایم و یاد شهدای عرصه مبارزه با سوداگران مرگ که به دلیل کسب منفعتی زودگذر باعث می شوند انسان ها جان خود را به خطر بیندازند  را نیز گرامی می داریم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز