دادستان قزوین تاکید کرد:

برخورد شدید با مروجان بی حیایی در جامعه

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۱۲:۲۹:۰۱
کد خبر: ۴۶۳۷۹۷
برخورد شدید با مروجان بی حیایی در جامعه
حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی بر برخورد شدید قضایی با تولیدکنندگان و استفاده کنندگان مانتوهای باز و شلوارهای پاره به عنوان مروجان اصلی بی حیایی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین با ابراز نگرانی از شیوع تاسف آور مدل جدیدی از پوشش زنان و دختران در شهر گفت: تولیدکنندگان و استفاده کنندگان مانتوهای باز و شلوارهای پاره مروجان اصلی بی حیایی هستند و وظیفه خود می دانیم که با اینگونه مظاهر شرم آور مقابله و برخورد نماییم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تاکید کرد: برای حفظ عفت و حیا در جامعه خواستار برخورد شدید با تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و استفاده کنندگان از این نوع مدل پوشش هستیم تا موجبات انحراف در شهر فراهم نشود.

وی با بیان اینکه اسلام دین بی بند و باری و بی حجابی نیست تصریح کرد: اسلام دین حجاب، پوشش، حفظ حریم و حرمت انسان ها است و باید در این چهارچوب حریم انسان ها حفظ شود.

این مقام قضایی اذعان کرد: فلسفه حجاب و پوشش مناسب برای بانوان این است که از رواج فساد و فحشا در جامعه جلوگیری شود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: خداوند متعال به دفعات در قرآن به زنان توصیه و تاکید کرده تا زیورها و زیبایی های خود را از نامحرم بپوشانند ولی متاسفانه همان بلا و مصیبتی که غربی ها گرفتار آن هستند گریبانگیر جامعه ما نیز شده است.

وی اضافه کرد: درحالیکه زن ایرانی باید به دنبال مدل و الگوی قرآنی باشد از حجاب اصیل ایرانی و اسلامی که همان چادر است فاصله گرفته است.

این مقام قضایی با انتقاد از تشدید وضعیت بدحجابی ها و بی حیایی ها در جامعه گفت: بعضی از افراد در جامعه هستند که می خواهند بی قید و بند باشند و اصلا به این فکر نمی کنند که در چه جامعه و کشوری زندگی می کنند و در واقع مصلحت خود را نمی دانند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی بیان کرد: چرا باید زن ایرانی این اجازه را بدهد تا بواسطه پوشش نامناسب و زننده به حریم خصوصی اش تجاوز نموده و برایش ایجاد مزاحمت کنند.

وی توضیح داد: از طرفی هم هیچ کس نباید به خود اجازه دهد تا به حریم خصوصی دیگران تجاوز یا اهانتی کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: افرادی که بدون پوشش اسلامی در شهر ظاهر می شوند تصور می کنند باید راحت باشند ولی نمی دانند که چطور با این به اصطلاح راحتی، آسایش و امنیت دیگران را مختل کرده اند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: این افراد باید متوجه باشند در جامعه ای که کوچه و خیابان هایش به نام شهیدان مزین و منقش است دیگر جایی برای بی حیایی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان و فروشندگانی که بر اساس الگوهای غربی عمل کرده و به طراحی لباس می پردازند باعث بی حیایی و بی حجابی در جامعه می شوند و این افراد باید در انتظار برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی باشند.

این مقام قضایی تصریح کرد: طی دستورات جداگانه به ضابطین قضایی خواستار برخورد جدی با تولیدی ها و فروشندگان متخلف که مبادرت به تولید و فروش انواع مختلف مانتوهای زننده از قبیل: جلو باز بدون دکمه، نازک و بدن نما و شلوارهای پاره می کنند شده ایم چرا که اینها مروجان اصلی بی حیایی هستند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی اذعان کرد: مسوولان باید تلاش کنند تا الگوهای دینی مطابق با آموزه های تربیتی اسلامی را در جامعه ترویج دهند.

وی ادامه داد: در غیر اینصورت شاهد الگوهای غلط غربی در سطح شهر و کشورمان هستیم که این به هیچ عنوان زیبنده فرهنگ ما نیست.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با تقدیر و تشکر از اقدامات بنیاد عفاف و حجاب در قزوین عنوان کرد: انتظار ما از شهروندان این است که در ابتدا خود بوسیله امر به معروف و نهی از منکر وارد عمل شوند تا دیگر شاهد چنین موارد مشمئز کننده در جامعه نباشیم در غیر اینصورت دستگاه قضایی توسط نیروهای خدوم انتظامی بویژه پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و اداره نظارت بر اماکن عمومی به وظیفه خود عمل می نماید.

نظر شما
نظرات
بنده خدا
|
-
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
0
سلام ودرود خدا بر این مرد - بر این دادستان انقلابی باغیرت -احساس عزت و غرور میکنم وقتی در استانی زندگی می نمایم که دادستانی به این جرات و شجاعت است -از خدا میخواهم به ایشان عزت وصحت مضاعف عنایت فرماید- ان شاالله
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز