دکتر ضیائی تاکید کرد:

میثاق رئیس جمعیت با مدیران، سند برنامه تدوین شده، است/ضرورت حضور پررنگ‌تر مدیران ستادی در صف

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۱۰:۴۴:۵۹
کد خبر: ۴۶۴۲۲۷
میثاق رئیس جمعیت با مدیران، سند برنامه تدوین شده، است/ضرورت حضور پررنگ‌تر مدیران ستادی در صف
رئیس جمعیـت هلال احمر با تاکیـد بر اینکه دستـور سازمانـی و تکلیف همه مدیران هلال احمـر، خروج از روزمرگی هاست، گفت: بزرگترین آفت هر سیستمی موضوعات روزمره ای است که با آنها سرو کار دارد که در مورد هلال احمر بعضا هیچ ربطی با وظایف نداشته و بسیاری از انتظارات مطرح شده خارج از ماموریت‌های هلال‌احمر بوده است.

به گزارش خبر گزاری برنا از تهران، دکتر سید امیرمحسن ضیائی صبح امروز در همایش مدیران ستادی و عامل استان های جمعیت هلال احمر در استان اردبیل با اشاره به اینکه باید به سمت آینده حرکت کنیم، اظهار کرد: سازمانهایی موفق هستند که برنامه های خود را آینده نگارانه تدوین کرده و آینده را از امروز مورد توجه قرار دهند.

 وی با اذعـان بر اینکه از درون کارتـابل ها، هامش ها و جلسات متنـوع و متعدد هیچ نتیجه ای حاصل نمی‌شود، خاطر نشان کرد: مهم این است که ما بر اساس برنامه مدون حرکت کرده و شاخص های عملکردی خود را بر اساس آن برنامه ارزیابی کنیم؛ چراکه برنامه مدون، میراثی ماندگار برای جمعیت هلال احمر خواهد بود.

 

هدف نهایی سند برنامه، دستیابی به جامعه ای تاب آور است

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه برنامه 10‍‌ساله جمعیت هلال احمر با توجه به سند راهبردی مصوب شورای عالی این جمعیت تدوین شده است، اذعان کرد: در این برنامه آینده نگارانه، سطح اثرپذیری جمعیت هلال احمر با توجه به موضوع فعالیت ها و اهداف راهبردی در 10 سال آینده تعیین شده و اهداف راهبردی و برنامه جامع با 9 هدف و در 4 حیطه به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه با استناد به برنامه 10ساله جمعیت دو برنامه پنج ساله نیز تدوین شده است، اظهار کرد: هدف نهایی تمامی این برنامه ها، دستیابی به جامعه ای تاب آور است؛ لذا برای رسیدن به این سطح باید اقدامات جامعی در قالب برنامه های سالانه که برشی از برنامه های پنج ساله و در اصل برگرفته از برنامه 10ساله جمعیت است، اجرایی کرد.

افتخار جمعیت؛ تدوین برنامه با تکیه بر بدنه کارشناسی هلال احمری ها است

دکتر ضیائی با بیان اینکه در همایش مدیران در زمینه تدوین برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمـر بحث و تبادل نظر می‌شود، خاطر نشان کرد: از مزیت های برنامه 10ساله جمعیت هلال احمر، این است که صفر تا صد برنامه با همت کارشناسان درون جمعیت تدوین شده است؛ لذا به مدیران عامل تاکید می کنیم که برای بررسی این برنامه زمان گذاشته و کار تدوین آن را به شکلی جدی پیگیری کنند؛ چرا که 10 سال آینده جمعیت با این برنامه ها رقم می خورد.

وی با تاکید بر اینکه از این پس میثاق بنده با شما همین سند برنامه است، عنوان کرد: باید دستاوردهای بسیار بزرگی را با این برنامه رقم زد و بر مبنای شاخص های آن میزان عملکرد افراد را ارزیابی و میزان موفقیت را ارزشیابی کرد.

 

تاکید بر حضور مدیران ستادی و استانی در صفوف فعالیت‌ها 

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین خطاب به مدیران عامل استانی، تاکید کرد: باید حضور خود را در انتهای خطوط فعالیت هلال احمر که همان محل های انجام ماموریت ها و صف است، پررنگ تر کنید؛ در این زمینه مدیران ستادی وظیفه دارند مسائل مرتبط با حوزه خود را با حضورشان در استان ها بررسی کرده و راه حل بر مبنای مشاهده، پیدا کنند.

 وی همچنین با تاکید بر ضرورت افزایش آمادگی جمعیت هلال احمر برای مواجهه با تکالیف پیش روی خود در حوزه عملیات امداد و نجات با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما، عنوان کرد: ضروری است تا آمادگی خود را در این حوزه افزایش دهیم.

ضرورت تعامل بیشتر استان ها با شرکت سرمایه گذاری هلال

دکتر ضیائی همچنین بـر توجـه مدیـران عامل ستادی به توجه و رعایت اقتـصاد مقاومتی و استفاده مناسب از منابع و صرفه جوئی حداکثری تاکید کرد.

 وی با اشاره به ضرورت تعامل بیشتر مدیران ستادی با شرکت سرمایه گذاری هلال، اذعان کرد: جمعیت هلال احمر شخصیت حقیقی واحدی است و نمی توان بخش های آن را جدای از هم دید.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به وظایف شرکت سرمایه گذاری هلال، عنوان کرد: بخشی از املاک جمعیت با مصوبه شورای عالی به این شرکت واگذار شده و در این زمینه جمعیت هلال احمر استان ها باید مشارکت لازم را داشته باشند؛ بر این اساس هرگونه فعالیت شرکت سرمایه گذاری هلال نیز، با مشارکت استان ها خواهد بود.

 وی افزود: استفاده از توان کارشناسی شرکت سرمایه گذاری هلال و اخذ مشاوره از کارشناسان این شرکت برای تدوین نقشه اقتصادی ، موجب تقویت فعالیت های هلال احمر استان ها خواهد شد .

 

برنامه ریزی برای تهیه بانک اطلاعات جوانان و داوطلبان/ معرفی داوطلبان و جوانان فعال به سایر نهادها برای استخدام

دکتر ضیائی همچنین با تاکید بر ضرورت حفظ ارتباطات مدیران استانی با بخش های مهم و تاثیرگذار در استان ها ، بر تلاش برای جذب و نگهداشت جوانان در هلال احمر توصیه و تصریح کرد: جوانان و داوطلبان بسیاری در هلال احمر فعال هستند که زندگی را با این نهاد مردمی سپری می کنند، لذا باید زمینه ای را فراهم کرد تا جوانان علاقمند به خدمت که بیشتر آنها تحصیلکرده نیز هستند؛ بتوانند به سایر نهادها و سازمان ها به عنوان نیروهای کار فعال، معرفی شوند؛ در این زمینه هلال احمر می تواند با تهیه بانک اطلاعاتی جامع از جوانان و داوطلبان خود زمینه جذب و استخدام آنها را در سایر نهادها و سازمان ها فراهم کند و البته این درخواستی است که بسیاری از مسئولان کشور از هلال احمر دارند که این عزیزان را به آنها معرفی کنیم.

به گفته وی توجه به جذب و جلب خیرین در فعالیت های داوطلبانه هلال احمر نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ این امر موجب می شود، روحیه فعالیت های داوطلبانه در میان مردم نیز افزایش یابد.

 

تاکید بر توجه به کارکنان و توزیع امکانات از صف به ستاد/ جوانان آماده‌به کار هلال احمر مایه افتخار ستاد جمعیت هستند

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر توجه به کارکنان از محیط به مرکز و توزیع امکانات میان کارکنان از صف تا ستاد، خاطر نشان کرد: هم اکنون نوعی مدیریت منظم و سیستماتیک در پایگاههای جمعیت هلال احمر مشاهده می شود که مورد اذعان بسیاری از مسئولان نیز بوده است و این ثمره فعالیت جوانان همیشه آماده به کار، شاد، سرحال و پرانگیزه و مایه افتخار ستاد جمعیت بوده و حاکی از آن است که گاه انگیزه‌های در محیط بیشتر از مرکز است و لذا جا دارد در این زمینه از مدیران عامل استان‌ها و سازمان امداد و نجات تشکر کرد.

 وی همچنین به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری اشاره و تاکید کرد: زمانی که سیاسی عمل کنیم، کارکرد مردمی خود را از دست خواهیم داد؛ لذا کار سیاسی کردن در هلال احمر و استفاده از منابع و نیروهای جمعیت در این راه، خلاف بوده و همه مدیران را به پرهیز جدی از این مهم توصیه می کنیم.

دکتر ضیائی همچنین با اشاره به صحبت های استاندار اردبیل، گفت: اقدامات کنونی هلال احمر در حوزه امداد و نجات، محصول فعالیت ها و مشکلاتی است که به واسطه عملکردهای افراد در جامعه ایجاد می‌شود و همانگونه که تاکید شد در مدیریت بحران چیزی به عنوان حوادث غیرمترقبه وجود نداشته؛ بلکه حوادث بزرگ قابل پیشگیری و مدیریت است .

 وی با اشاره به اینکه شهریور امسال 850 کشته در تصادفات جاده ها داشته ایم، عنوان کرد: چند برابر این کشته ها، عوارض و هزینه هایی است که جامعه متحمل آن می شود؛ لذا جمعیت هلال احمر بر اساس وظایف ذاتی خود همواره بر ریشه ها توجه داشته و با تکیه بر آموزش های همگانی تلاش داشته است تا از میزان حوادث و عوارض آن بکاهد؛ در این زمینه حساس سازی مسئولان و مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز