رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خبر داد :

معنای متفاوت افزایش واردات در استان مرکزی

۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۱۵:۴۲:۱۷
کد خبر: ۴۶۴۴۶۵
معنای متفاوت افزایش واردات در استان مرکزی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه عمده واردات استان مواد اولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی است این رشد نشان‌دهنده این مهم است که واحدهای تولیدی در جهت توسعه استان و رونق تولید گام برمی‌دارند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ، محمدرضا حاجی پور در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان مرکزی گزارشی از آمار صادرات استان در مدت پنج ماهه امسال ارائه داد و گفت: ارزش صادرات غیرنفتی استان در این مدت حدود 340 میلیون دلار به میزان 660 هزار تن بوده است که از نظر ارزشی چهار درصد و از نظر وزنی رشد پنج درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: حوزه صادراتی کشور به دلیل شرایط پسابرجام از 48 کشور به 53 کشور افزایش داشته است و عمده کشورهای مقصد صادراتی به افغانستان با 28 درصد، ترکیه 27 درصد، عراق 20 درصد و ترکمنستان و پاکستان بوده است.

 وی افزود: عمده کالاهای صادراتی به این کشورها شامل فراورده‌های پتروشیمی، شمش آلومینیوم، انواع شیشه، الیاف پلی‌استر، گوشت و احشاء خوراکی، سیمان و گل و گیاه بوده است.

 حاجی‌پور ارزش کالاهای وارداتی استان را حدود 110 میلیون دلار به وزن 52 هزار تن برشمرد و گفت: میزان واردات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 18 درصدی برخوردار شده است همچنین از نظر وزنی به میزان 25 درصد رشد داشته است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه عمده واردات استان مواد اولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی است این رشد نشان‌دهنده این مهم است که واحدهای تولیدی در جهت توسعه استان و رونق تولید گام برمی‌دارند.

 وی تعداد کشورهای واردکننده محصول به استان را 32 کشور عنوان کرد و افزود: عمده محصولات وارداتی از کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه و چین بوده است.

 حاجی پور یادآور شد: البته آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با آمار اداره کل گمرکات استان از تفاوت جزئی برخوردار است چرا که برخی واحدهای تولیدی استان صادرات را از طریق گمرکات دیگر استان‌های کشور انجام می‌دهند.

 وی همچنین با اشاره به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان گفت: پیرو حضور مهندس نعمت‌زاده در استان، بحث بازسازی و نوسازی صنایع مطرح شد و دستور ویژه‌ای نیز برای صنایع نخ خمین در این شهرستان صادر شد و اخیرا نیز مکاتبه‌ای به منظور ارائه تسهیلات ارزان قیمت در زمینه بازسازی و نوسازی صنایع استان نیز انجام شده است که بعد از جریان رونق تولید، بازسازی و نوسازی صنایع در دستور کار قرار دارد.

حاجی پور در پایان از برگزاری مراسم جشن صادرکنندگان برتر استان در 25 آذرماه خبر داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز