جانشین فرمانده نیروی زمین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

آمادگی و روحیه شهید الوانی بی وصف بود

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۱۰:۴۰:۵۴
کد خبر: ۴۶۴۶۰۰
آمادگی و روحیه شهید الوانی بی وصف بود
همدان-جانشین فرمانده نیروی زمین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:آمادی و روحیه شهید الوانی بی وصف بود.

به گزارش خبرگزاری برنا،جانشین فرمانده نیروی زمین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امشب در آیین بزرگداشت شهید مدافع حرم محمدرضا زارع‌الوانی با اشاره به عملیاتی در شهر «شقیدله» سوریه که شهید الوانی حضور داشت اظهار کرد: سدی با طول 3 کیلومتر در جنوب حلب واقع شده بود، این سد 50 متر نیز ارتفاع داشت و به عنوان یک موضع بسیار مستحکم به‌دست تکفیری‌ها افتاده بود.

جانشین فرمانده نیروی زمین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بنا به گفته سردار سلیمانی این منطقه برای ما مانند شلمچه بود، افزود: تمام افراد و نیروهای غیر ایرانی نظر به این داشتند که این سد تسخیر ناپذیر است.

وی با بیان اینکه هر وقت ما به نیروها و خودمان مغرور شدیم نتیجه نگرفتیم، اما زمانی که به خدا توکل کردیم موفق شدیم؛ گفت: موضوعی که این منطقه و سد نیاز داشت توکل به خدا بود.

عراقی یادآور شد: مأموریت تصرف این منطقه را سردار سلیمانی به نیروهای ایرانی داد و بنده نیز مسئولیت اداره نیروهای ایرانی را برعهده داشتم.

وی ادامه داد: ما کار خود را از شهر «جمیمه» آغاز کردیم اما در روز اول پیشرفتی نداشتیم اما پس از چند روز موفق به بازپس‌گیری این شهر شدیم اما شهید طباطبایی که او هم اهل همدان است، در این منطقه به شهادت رسیدند.

جانشین فرمانده نیروی زمین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بعد از این شهر وارد شقیدله شدیم، درگیری سختی به وجود آمد، نزدیک اذان، شقیدله را بازپس‌ گرفتیم و به سمت سد رسیدیم.

وی با اشاره به حملات سنگین دشمن اظهار کرد: باید افرادی خود را به دماغه سد می‎رساندند که تصمیم بر این شد که یک نیروی داوطلب خود را به آنجا برساند.

عراقی بیان کرد: تا شرایط را به شهید الوانی گفتیم اسلحه‌اش را مسلح کرد و بی تعلل گفت «من رفتم»؛ آمادگی و روحیه‌اش بی‌وصف بود، نیروهایش هم پشت سر او به راه افتادند.

وی ادامه داد: شهید الوانی در 20 دقیقه اول جزو نفرات اولی بود که خود را به دماغه سد رساند در صورتی که همه می‌گفتند این سد تسخیرناپذیر است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید الوانی در این عملیات از ناحیه دست تیر خورد؛ گفت: احساس می‌کردیم دو سه روز طول بکشد تا این قسمت را بگیریم؛ اما این فرمانده دلاور باعث شد ماموریت به این بزرگی با موفقیت انجام شود.

وی ادامه داد: دست شهید الوانی تیر خورده بود طبیعتاً باید ایشان را به ایران اعزام می‌کردیم اما حاضر نشد حتی به مرکز حلب برود، همان جا در اورژانس صحرایی او را عمل کردند، دوباره به خط بازگشت و 15 روز دیگر با همان دست در خط مقاومت کرد.

عراقی گفت: وقتی می‌خواست قسمتی را تحویل شیفت بعدی بدهد دو شب هم بعد از تحویل می‌ماند تا نکات لازم را گوشزد کند.

وی با تاکید بر اینکه شهید الوانی پس از آن مرحله، سه مرتبه دیگر اعزام شد و در نهایت به شهادت رسید، گفت: با شجاعت، درایت و تقوایی که از ایشان در این مدت دیده بودیم تصمیم گرفتیم پس از بازگشت، مسئولیت معاون عملیات تیپ صابرین را به او بدهیم که البته قسمت بر شهادت ایشان بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز