عزت الله خانمحمدی در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه روستاییان و عشایر شریف استان تهران:

شمیرانات به لحاظ برخورداری از ظرفیت های تولیدی از پتانسیل بالایی برخوردار است

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۱۵:۲۷:۱۰
کد خبر: ۴۶۵۰۰۳
شمیرانات به لحاظ برخورداری از ظرفیت های تولیدی از پتانسیل بالایی برخوردار است
عزت الله خانمحمدی فرماندار شمیرانات در نمایشگاه دستاودها و توانمندی های دهیاری ها ،روستاییان و عشایر گفت: چهارمین سال است که ما شاهد برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندیهای هستیم و این نمایشگاه با برگزاری برنامه های جانبی و مفرح برای شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان شرایط خوبی را فراهم آورده تا از همه ظرفیت های آن به نحو شایسته ای استفاده گردد.

به گزارش خبر گزاری برنا از تهران، عزت الله خانمحمدی فرماندار شمیرانات در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه تخصصی دستاودها و توانمندی های دهیاری ها ،روستاییان و عشایر شریف استان تهران که به میزبانی شهرستان پاکدشت برگزار می شود گفت: عرضه توانمندیها ی تولیدات روستایی و عشایری فرصتی است تا بتوانیم این قابلیت ها را بهتر شناخته وبا توجه به ابلاغ سیاست های کلی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گام های اساسی برای توسعه وتقویت تولید روستاها برداریم.

وی در خصوص راهکارهای اساسی در خصوص تقویت اقتصاد و معیشت مردم درروستاها گفت :شهرستان شمیرانات به لحاظ برخورداری از ظرفیت های  تولیدی باغی دامی کشاورزی و همچنین صنعت گردشگری از پتانسیل بالایی برخوردار است و  آموزش و ترویج توسعه کشاورزی و کمک به توانمندسازی علمی و عملی کشاورزان از راهبردهای اساسی ما در این خصوص می باشد.

خانمحمدی با اشاره به مدیریت منابع آبی در زمینه کشاورزی گفت: با توجه به کمبود منابع آبی و کاهش نزولات جوی با کمک کارشناسان توانمند در جهاد کشاورزی  طرح اجرای پروژه های ابیاری تحت فشار را در دستور کار خود قرار داده ایم . تاکنون در مدت سه سال بالغ  ۷۵۰ هکتار از عرصه های کشاورزی تحت پوشش این طرح قرار گرفته و دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه ای در این خصوص داشته  و با تخصیص ۸۵ درصدی اعتبارات در این زمینه و مشارکت ۱۵ درصدی مردم توانسته مدیریت منابع ابی را به نحو احسن انجام دهد.

فرماندار شمیرانات افزود :‌ تقویت صندوق توسعه کشاورزی و باغداری و همچنین ایجاد نمایشگاههای دائمی برای عرضه محصولات تولیدی و صنایع دستی روستاییان و عشایر از اهداف ماست تا با حمایت آموزشی ،تولیدی و توضیحی برای کشاورزان و تولیدکنندگان  انان را تشویق و ترغیب به ادامه فعایت نماییم.

وی با مثبت ارزیابی کردن  روند برگزاری نمایشگاه گفت: چهارمین سال است که ما  شاهد برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندیهای هستیم و این نمایشگاه با برگزاری برنامه های جانبی و مفرح برای شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان شرایط خوبی را فراهم آورده تا از همه ظرفیت های آن به نحوشایسته استفاده گردد.

 

نظر شما