عزاداری هنرمندان گلستانی:

عزاداری هنرمندان گلستانی خانه تاریخی کبیر در گرگان

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۲۳:۵۱:۴۷
کد خبر: ۴۶۵۱۳۶
عزاداری هنرمندان گلستانی خانه تاریخی کبیر در گرگان
هنرمندان استان گلستان با برپایی تکیه در خانه تاریخی کبیر واقع در محله دوشنبه ای گرگان همچون سال های گذشته، آئین های عزاداری ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت راهمزمان با سوم ماه محرم آغاز می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، چندین سال است که هنرمندان بخش های مختلف هنری گلستان، با برپائی تکیه درمنازل قدیمی واقع در بافت قدیمی گرگان با همکاری حوزه هنری استان، به عزاداری ایام سوگواری سیدو سالار شهیدان می پردازند.

مدیر دفتر بهسازی و احیاء بافت تاریخی گرگان در این خصوص گفت: امسال خانه تاریخی و قدیمی کبیر واقع در محله دوشنبه ای گرگان میزبان هنرمندان برای ایام عزاداری خواهد بود.

حسین کتولی با اشاره به استقبال هر ساله هنرمندان استان از آئین های این تکیه ، افزود: در این تکیه برنامه های مختلف ویژه ماه محرم تدارک و پیش بینی شده است.

وی با اشاره به قدمت شش ساله برپایی تکیه هنرمندان در گرگان گفت: برنامه های این تکیه شامل نمایشنامه خوانی، تعزیه، مدیحه سرایی، سخنرانی های تخصصی پیرامون فرهنگ و هنر عاشورا، پخش کلیپ و تصاویر هنری عزاداری، بخش ویژه محرم و بافت تاریخی گرگان خواهد بود.

خانه تاریخی کبیر از آثار ثبت ملی شده بافت تاریخی گرگان و از املاک شرکت عمران و بهسازی شهری ایران است که چندی پیش سقف این اثر ارزشمند مرمت اضطراری شد.

این اثر با شماره 2274 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز