قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور در سمنان:

دولت یازدهم با مدیریت مطلوب بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد

۱۳۹۵/۰۷/۱۳ - ۰۷:۵۲:۱۰
کد خبر: ۴۶۵۱۶۰
دولت یازدهم با مدیریت مطلوب بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد
قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور گفت: دولت با مدیریت مطلوب و مناسب توانست در سطح کشور بسیاری از مشکلات را حل کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان ،محمدحسین مقیمی در نشست با فرمانداران و بخشداران در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان این که دولت با تورم 44 درصد، بیکاری بالای 13 درصد و رشد اقتصادی منفی 6.7 درصد دولت را تحویل گرفت، افزود: دولت توانست با برنامه‌ریزی و به کارگیری تیم اقتصادی منسجم تورم را به 9درصد و رشد اقتصادی را به 4.4 درصد برساند.

وی اظهار داشت :   دولت به موازات کنترل تورم در کشور راه را برای رشد اقتصادی هم باز کرده و هم اکنون روند خروج از رکود شروع شده و دولت برای رونق چرخه اقتصادی اهتمام دارد.

مقیمی توسعه اقتصادی و کاهش بیکاری در کشور را از دیگر اقدامات مهم دولت برشمرد و گفت: دولت هم اکنون به دنبال این است که سرعت توسعه کشور شتاب بگیرد و رونق اقتصادی ایجاد شود.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه به نتایج برجام پس از اجرای آن اشاره کرد و گفت: امروز کشور به مدد حل موفقیت‌‌آمیز ماجرای هسته‌ای روزانه 2میلیون و 400 هزار بشکه نفت به هر کشوری که خود اراده کند و با هر قیمتی که به توافق برسد، صادر می‌کند و با هر ارزی که خود بخواهد، بدون واسطه صادر می‌کند آن وقت چگونه برخی می‌گویند که شرایط تغییر نکرده است؟

مقیمی با بیان این که برخی دولت را متهم می‌‌کنند که همه توان خود را بر روی برجام گذاشته و آن هم به نتیجه نرسیده، گفت: اگر دولت همه توان خود را معطوف به برجام کرده بود، چه کسی کشور را در گندم به خودکفایی رساند؟ چه کسی طرح ارتقای سلامت را به اجرا گذاشت تا فقرا و مستمندان بتوانند از خدمات بیمارستان‌های دولتی استفاده کنند؟ چه کسی رشد اقتصادی منفی 6.7 درصد را به رشد مثبت 4.4 درصدی رساند؟ چه کسی تورم 43 درصدی را به 9 درصد کاهش داد؟ چه کسی 11 میلیون ایرانی را که مشمول هیچ بیمه درمانی نبودند بیمه کرد و چگونه قیمت مسکن تقلیل یافت؟

وی ادامه داد: اینها آمارهای رسمی دولت است که سازمان‌های جهانی هم آن‌ها را تایید می‌کند و نشان می‌دهد که تنها درصد کوچکی از دولت درگیر برجام بوده است.

وی با اشاره به شرایط حاکم در منطقه و کشور‌های همسایه ایران و همچنین کشور‌های اروپایی، گفت: استانداران و فرمانداران باید مباحث امنیتی را بیشتر از گذشته مورد توجه و دقت نظر خود قرار دهند و مشکلات این حوزه را رفع کنند.

وی با اشاره به قرار گرفتن پنج موضوع مهم و اساسی در دستور کار وزارت کشور در سال‌جاری، اظهار کرد: مباحث امنیتی و آمادگی کشور برای مقابله با هر گونه مسءله احتمالی اولین موضوعی است که در دستور کار این وزارت خانه قرار گرفته و استانداران و فرمانداران نیز باید به عنوان رئیس شورای تامین استان و شهرستان با دقت بیشتری به ان توجه کنند.

مقیمی تصریح کرد با توجه به اینکه کشورهای همسایه ایران و منطقه دارای شرایط خوبی نیستند و حتی کشورهای اروپایی و پیشرفته هم امروز گرفتار مساله تروریست ستند می‌طلبد که ما هم خود را برای مقابله با هر گونه مساله‌ای آماده نگه داریم.

وی تاکید کرد: استانداران و فرمانداران مساءل امنیتی استان و شهرستان را رصد و اگر با مشکلات خاصی روبرو شدند، با مطرح کردن در شورای تامین آن را حل کنند و اگر لازم بود شورای تامین کشور نیز آمادگی ورود برای حل آن مشکل را دارد.

قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور پیگیری مسایل اجتماعی و رفع چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی را دومین موضوع در دستور کار وزارت کشور در سال‌جاری دانست و گفت: بحث آسیب‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان کشور است و وزارت کشور هم مطالعات عمیقی درباره مسائل اجتماعی انجام داده و به ابعاد مختلف این مسائل پرداخته شده است.

قائم مقام وزیر کشور با تاکید بر اینکه امروز باید با جدیت به مسائل اجتماعی ورود پیدا کنیم، گفت: گزارش مربوط به مسائل اجتماعی به رهبر معظم انقلاب ارائه شده و ایشان تاکید کردند که باید اقدامات موثری برای کاهش مشکلات اجتماعی انجام شود.

مقیمی بیان داشت: نیاز است گزارشی از اقداماتی که در رابطه با آسیب‌های اجتماعی چون قاچاق، طلاق، موادمخدر، مسائل اخلاقی و حاشیه‌‌نشینی در سراسر کشور انجام گرفته به رهبری ارائه دهیم.

مقیمی با اشاره به اینکه دولت با وجود آسیب‌های اجتماعی بسیار زیاد، تلاش کرده تا نشاط اجتماعی را در جامعه ایجاد کند، اظهار کرد: هم اکنون در همه استان‌های کشور اقدامات موثری در بحث آسیب‌های اجتماعی در حال انجام است تا به نشاط اجتماعی که مد نظر نظام اسلامی است، دست پیدا کنیم.

وی توجه به معیشت مردم و مسائل اقتصادی را سومین موضوع در دستور کار وزارت کشور در سال‌جاری عنوان کرد و گفت: دولت در شرایطی کار خود را آغاز کرد که با مسائل و مشکلات جدی از جمله تورم 43 درصدی و رکود اقتصادی، کاهش قیمت نفت و درآمد دولت، تحریم و مشکلات مدیریتی و عملکرد‌ها روبرو بود و شرایط خاصی را برای جامعه به وجود آورده بود.

استاندار سمنان هم با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان، گفت: هم اکنون استان توانسته در بسیاری از شاخص‌ها از جمله سرشماری اینترنتی و پرداخت تسهیلات رونق تولید سامانه بهین‌یاب رتبه اول تا سوم را در کشور کسب کند.

محمد‌رضا خباز، با اشاره به آغاز سرشماری اینترنتی از سوم مهر ماه در استان سمنان همزمان با سراسر کشور، گفت: تا امروز این استان در انجام سرشماری به شیوه اینترنتی و تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه سرشماری در بین کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

خباز، با بیان اینکه پیش‌‌‌بینی مسولان کشوری برای انجام 40 درصد سرشماری به روش اینترنتی است، اظهار کرد: در استان سمنان انجام سرشماری به روش اینترنتی تا 60 درصد پیش‌بینی شده است و امیدواریم این مهم با همکاری مردم با مسولان و دستگاه‌های اجرایی تحقق یابد.

وی با اشاره به ثبت‌نام بیش از دو هزار و 500 واحد صنعتی و کشاورزی در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات رونق تولید، گفت: هم اکنون هزار و 766 واحد کشاورزی و صنعتی برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند که حدود 235 واحد موفق به دریافت تسهیلات شده و مابقی نیز دردست انجام است.

استاندار سمنان افزود: در این زمینه نیز استان سمنان رتبه اول را در پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدها به دست آورده است.

خباز با بیان اینکه خوشبختانه هیچ‌گونه مشکل عمومی، اختلاف قومیتی، اختلاف در مدیران و... در استان وجود ندارد، گفت: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان در استان به عنوان محور وحدت است و اگر مشکل و نواقصی هم وجود داشته باشد به دلیل ارتباط معنوی که با ایشان وجود دارد حل و فصل می‌شد.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس با حضور بیش از 10 هزار نفر از بسیجیان در چند روز گذشته در سمنان، گفت: خوشبختانه این رزمایش با همکاری همه دستگاه‌های اجرائی استان و مسولان با موفقیت انجام و برای افزایش ضریب امنیتی استان و... بسیار مفید بود.

استاندار سمنان با تبریک فرا رسیدن هفته ناجا، گفت: بنا بر اعلام مسولان انتظامی و امنیتی میزان وقع جرائم در استان نسبت به سال گذشته کاهش و کشفیات و تعداد مجرمان دستگیر شده نیز افزایش یافته است و این نشان از اشرافیت پلیس و دیگر عوامل و اقتدار آنان است.

خباز افزود: خوشبختانه میزان تلفات و تصادفات جاده‌ای در استان سمنان هم کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، انجام این کرسی‌ها را بسیار مفید دانست و گفت: نباید جلو آزادی بیان و دانشجویان را بگیریم چرا که لطمات بسیار زیادی به آنان وارد می‌شود و باید نظرات مخالفان را نیز گوش و تحمل خود را افزایش دهیم.

استاندار سمنان مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از دیگر اقدامات استان اعلام کرد و گفت: طرح آزمایشی شناسنامه‌دار کردن انبارها در سمنان در حال اجرا است و با اجرای نهایی آن جلو قاچاق کالا گرفته خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز