مسوول سازمان بسیج مهندسان صنعتی کشور:

مشارکت ۲۵ هزار مهندس بسیجی برای رفع مشکل ۳۰ هزار واحد تولیدی

۱۳۹۵/۰۷/۱۳ - ۱۴:۳۲:۵۸
کد خبر: ۴۶۵۴۹۵
مسوول سازمان بسیج مهندسان صنعتی کشور از مشارکت و تلاش 25 هزار نفر از مهندسان صنعتی بسیجی برای آسیب شناسی واحدهای تولیدی مشکل دار کشور خبر داد.

به گزارش برنا،علی فضلوی روز سه شنبه در جلسه ستاد پایش و عارضه یابی صنایع استان اردبیل گفت: پیش از این بسیجیان در قالب گروه های جهادی در زمینه هایی از جمله محرومیت زدایی فعالیت داشتند و در همین راستا به منظور تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان یک تکلیف، از این ظرفیت برای آسیب شناسی و رفع مشکل واحدهای تولیدی نیز بهره گرفته می شود.
وی افزود: بر اساس آمارهای موجود 14 هزار و 800 واحد تولیدی راکد و حدود 16 هزار واحد تعطیل در کشور وجود داشت و راه اندازی دوباره آنها نیازمند بررسی بود.
به گفته وی ، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری از میان 25 هزار عضو فعال بسیجی جامعه مهندسین صنعتی حدود سه هزار و 150 نفر در قالب 156 گروه جهادی برای آسیب شناسی واحدهای تولیدی موجود سازماندهی شدند.
مسوول سازمان بسیج مهندسان صنعتی کشور بیان کرد: این گروه ها به صورت داوطلبانه با همراهی و پشتیبانی دولت و مشارکت مالک واحد تولیدی در مرحله نخست نسبت به آسیب شناسی واحدهای تولیدی اقدام می کنند زیرا اولویت نخست احیای اشتغال و کارآفرینی است و صنعت و اجتماع به واسطه اشتغال با یکدیگر ارتباط دارند.
او عنوان کرد: اشتغال که امروز یکی از دغدغه های جدی رهبر معظم انقلاب است با معیشت مردم رابطه مستقیم دارد و می تواند از بروز بسیاری آسیب های اجتماعی جلوگیری کند و از این رو رفع مشکل واحدهای تولیدی در اولویت قرار گرفته و همه مجموعه ها باید با همه امکانات خود برای تحقق این مهم گام بردارند.
رییس شورای بسیج مهندسان صنعتی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز دراین جلسه تشریح کرد: در حالی که واحدهای تولیدی موجود در استان 798 واحد می باشد برای بیش از یک هزار و 100 واحد تولیدی پروانه بهره برداری صادر شده بود.
بهروز رزمی افزود: از این میان 248 واحد فعال، 181 واحد نیمه فعال و 365 واحد تولیدی راکد هستند و بیش از هفت هزار نفر در این واحدها اشتغال دارند؛ آسیب شناسی تعداد قابل توجهی از واحدهای موجود صورت گرفته و پیگیری ها ادامه دار دارد و در صورت احیای واحدهای موجود و فعالیت با ظرفیت مناسب، ظرفیت ایجاد شغل برای بیش از 17 هزار نفر فراهم خواهد شد.
وی بیان کرد: تلاش های صورت گرفته تا کنون نشان می دهد که 20 درصد واحدهای تولیدی استان مشکل مالی دارند، 19 درصد مشکل زیرساختی و 17 درصد نیز درگیر قوانین و مقررات هستند و در مجموع می توان گفت تنها 20 درصد مشکل واحدهای تولیدی کمبود منابع مالی می باشد و 80 درصد مشکل واحدهای تولیدی موجود را دیگر مسایل شکل می دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز