مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان خبر داد :

رشد قابل توجه ورزش قهرمانی در لرستان

۱۳۹۵/۰۷/۱۴ - ۰۷:۵۵:۲۱
کد خبر: ۴۶۵۶۶۸
رشد قابل توجه ورزش قهرمانی در لرستان
مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان از رشد قابل توجه ورزش قهرمانی در لرستان در سال 95خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،علی یاور عزیز پور در مراسم تجلیل از قهرمانان پارالمپیک لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: برای حضور در مسابقات المپیک و پارالمپیک 10 ورزشکار از استان لرستان سهمیه کسب کردند که 9 نفر برای مسابقات پارالمپیک و یک نفر برای المپیک سهمیه داشتند.

وی بابیان اینکه سال 93، 663 ورزشکار لرستانی عنوان قهرمانی کسب کردند، افزود: سال گذشته نیز تعداد ورزشکاران لرستانی که عنوان‌های قهرمانی در سطوح ملی و بین‌المللی کسب کردند به هزار و 152 نفر رسید و امسال نیز در این زمینه استان لرستان رشد قابل‌توجهی داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان بابیان اینکه در دو سال اخیر پنج سانتی‌متر به سرانه ورزشی لرستان اضافه‌شده است، عنوان کرد: ازآنجاکه سرانه ورزشی لرستان پایین است و در بین سایر استان‌ها رتبه 29 کشور را دارد، افزایش سرانه به‌عنوان مطالبه ورزشی لرستان با معاون پشتیبانی ورزات مطرح شد چراکه برای افزایش هر سانتی‌متر 11 میلیارد اعتبار نیاز است.

وی به رشد دو برابری میزبانی استان لرستان در برگزاری مسابقات ورزشی اشاره کرد و گفت: سال 93 حوزه ورزش لرستان 56 مورد میزبانی و سال گذشته 113 مورد میزبان داشته است.

عزیز پور عنوان کرد: از 993 هزار مترمربع سرانه ورزشی استان لرستان یک‌سوم توسط بخش خصوصی و دستگاه‌هایی غیر از ورزش و جوانان و مابقی توسط اداره کل ورزش و جوانان استان ایجادشده است.

وی بیان کرد: از 161 هزار مترمربع فضای ورزشی در استان در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده است تا خردادماه سال 96، 155 هزار مترمربع فضای ورزشی از محل اعتبارات ملی و استانی ایجاد شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان بابیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان سال گذشته در حوزه پژوهش جز دستگاه‌های برتر معرفی شد، خاطرنشان کرد: این دستگاه در سطح کشور رتبه 10 ماده 53 را به دست آورد و در حوزه روابط عمومی نیز امسال روابط عمومی ورزش و جوانان لرستان به‌عنوان روابط عمومی برتر کشور شناخته شد.

 
 

 

نظر شما